Facebook a inceput sa ii curteze pe marii producatori de continut de pe YouTube si pe starurile acestora pentru a isi distribui direct pe reteaua de socializare clipurile pe care in prezent acestia le posteaza pe site-ul de partajare de fisiere video detinut de Google, potrivit theguardian.com.
Miza strategiei Facebook este aceea de a concura pe aceasta aceasta piata cu YouTube si de a atrage din veniturile din publicitate pe care le inregistreaza in prezent site-ul detinut de Google, scrie theguardian.com. Potrivit online.wsj.com, deja unii producatori de continut pentru YouTube, inclusiv Maker Studios, parte a Walt Disney Co., si Collective Digital Studio, au inceput experimentele in acest sens si au distribuit pe Facebook o parte dintre cele mai cunoscute seriale ale lor difuzate pe YouTube.
Astfel, seria animata „Annoying Orange”, creata studiourile Collective, a devenit disponibila si pe reteaua de socializare. Aceste clipuri video le apar utilizatorilor Facebook in cadrul fluxului de stiri („news feed”) si pe paginile individuale ale creatorilor acestora.
In plus, compania lucreaza la o noua unitate de publicitate pentru a concura cu veniturile pe care acestia ar putea sa le primeasca de la YouTube. Strategia competitiva a Facebook nu este o surpriza, in conditiile in care se estimeaza ca veniturile din publicitate ale lui YouTube vor creste de la 5,9 miliarde de dolari, in 2014, la 8,9 miliarde de dolari, in 2016.
Insa firma de cercetare eMarketer se asteapta ca YouTube – care atrage peste un miliard de utilizatori pe luna – sa incaseze si mai multi bani din publicitate in acest an, respectiv 7,2 miliarde. Principalele 100 de canale de pe YouTube au generat 9,46 de miliarde de vizualizari in luna iulie, o crestere de 80,5% comparativ cu aceeasi luna a anului trecut.
In aceste conditii, chiar si pentru Facebook, sa concureze cu YouTube este o tinta inalta. In trimestrul al doilea din2014, Facebook a atras 2,68 miliarde de dolari din publicitate, in crestere cu 67% fata de perioada similara a anului trecut.
Sursa: Mediafax