Cardul national de sanatate va fi distribuit asiguratilor, gratuit, prin posta, iar in cazul in care titularul nu va fi gasit la domiciliu de doua ori, actul va fi returnat casei de asigurari de sanatate in raza caruia se afla locuinta acestuia, potrivit unui proiect al Ministerului Sanatatii (MS). Prin acest proiect act normativ, autoritatile reglementeaza cadrul legal privind modalitatea de distributie catre asigurati a cardului national de asigurari sociale de sanatate.
Potrivit MS, introducerea cardului national va imbunatati mecanismul de control al costurilor din sistemul de asigurari sociale de sanatate. Astfel, cardul national de sanatate reprezinta un mecanism suplimentar de control pentru evidentele, raportarile si decontarile serviciilor medicale, asigurand accesul rapid al furnizorilor de servicii medicale la un minim de date medicale necesare in caz de urgente medicale, precum si valorificarea tehnologiilor actuale privind accesul si schimbul de date in conditii de deplina siguranta si protectie a datelor cu caracter personal, conform legislatiei in vigoare si recomandarilor Uniunii Europene, se arata in nota de fundamentare a proiectului.
Dupa personalizarea cardurilor nationale de catre Centrul National Unic, Compania Nationala „Imprimeria Nationala” SA va realiza sortarea cardurilor nationale pe case de asigurari de sanatate si medici de familie, pe baza datelor puse la dispozitie de catre Casa Nationala de Asigurari de Sanatate (CNAS).
Imprimeria preda cardurile nationale Ministerului Sanatatii pe baza de proces-verbal, care le transfera Casei Nationale de Asigurari de Sanatate cu titlu gratuit. CNAS pune la dispozitia Imprimeriei Nationale, pe baza de proces-verbal de custodie, pe responsabilitatea sa, cardurile nationale, in vederea distribuirii acestora, potrivit legii. Compania „Imprimeria Nationala” SA va asigura transportul cardurilor nationale, in conditii de siguranta, la sediul operatorului de servicii postale desemnat de CNAS, in conditiile legii, prevede acelasi proiect.
Pentru plata cardurilor, MS si CNAS incheie un contract cu Imprimeria Nationala, iar distribuirea lor se realizeaza prin servicii postale. Procedura de achizitie pentru contractarea serviciilor postale in vederea distributiei cardurilor nationale de sanatate se deruleaza de CNAS, potrivit legii. Pentru desemnarea operatorului de servicii postale, vor fi avute in vedere cerinte specifice tinand cont de caracterul de proiect de utilitate publica de interes national al Sistemului National Cardul de Asigurari Sociale de Sanatate.
Apoi, cardurile personalizate si ambalate vor fi transportate in conditii de siguranta de operatorul de servicii postale desemnat de CNAS. Potrivit CNAS, pana acum au fost facute opt milioane de carduri.
Sursa: Mediafax