De mai bine de 20 de ani se vorbește de un tunel peste munții Gutin, care se apropie Sighetu de Baia Mare.
În 2012, proiectul revenea puternic în actualitate, vorbindu-se despre implementarea acestui proiect pornind de la încheierea unui parteneriat public privat. Dacă ar fi devenit realitate atunci tunelul cu pricina ar măsura peste 4 km şi ar costa undeva la 93 de milioane de euro.
„Proiectul cu tunelul pe sub Gutâi a fost apreciat ca fiind pretabil pentru a fi lansat în Parteneriat Public-Privat, cu un grad crescut de interes pentru investitori. De asemenea, acesta face parte dintr-o suita de proiecte de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii de transport care poate fi realizată prin atragerea de fonduri private, prin acestea numărându-se şi proiectul „Pod peste râul Tisa”, asigurând o nouă rută comercială a României cu Ucraina.
Acum devine un nou subiect de prim plan, după ce ieri, municipalitatea din Baia Mare a depus documentația în vederea obținerii avizului de mediu pentru Planul de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD).
Acest Plan de Mobilitate amintit mai devreme ne readuce aminte de Planul de amenajare a teritoriului judeţean, plan elaborat încă din 2008, unde județul este descris „cu o reţea de căi de comunicații cu largi deschideri pe plan naţional și internaţional, în ciuda poziţiei limitrofe la nivel naţional”.
„Pentru îmbunătăţirea conectivităţii în teritoriu, PATJ impune următoarele măsuri – realizarea unui drum expres de legătură a municipiului Baia Mare cu autostrada Transilvania pe ruta Fărcaşa-Jibou-Românaşi, obiectiv realizabil până în anul 2025. Drumul expres va urmări Valea Someşului şi Agrijului, evitând strangularea actuală a traficului în regiunea Mesteacăn. Construirea unei linii ferate noi, de scurt-circuitare, între Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei, odată cu tunelul feroviar pe sub Gutâi. Intrarea sa în funcţiune poate reorienta profilul liniei ferate Salva-Vişeu-Sighetu Marmaţiei înspre exploatarea pur turistică, respectiv realizarea unui drum rapid Baia Mare-Sighetu Marmaţiei (cu tunel rutier pe sub Munţii Gutâi).”
De precizat ar fi că singurul proiect finalizat din cele enumerate mai sus este cel privind reabilitarea drumului Baia Sprie-Bârsana.
Dar prin faptul că se vorbește iar de acest tunel, primim o speranță în plus și credem că într-o bună zi vom ajunge de la Baia Mare la Sighet în mai puțin de 25 de minute










– Servicii de creare site web

Nu sunt in stare sa repare drumul facut in urma cu multi ani??? nu sunt in stare sa-l faca circulabil iarna???praf in ochii oamenilor.
Iar vor face unii bani cu proiecte și studii de fezabilitate , care nu vor fi folosite niciodată . Păcat că DNA doarme .
Se poate face cu bani europeni și ar fi o ideie bună pentru comunitatea noastră.Cei de după gutin sun izolați de Baia-Mare mai ales iarna .E simplu de făcut important e ca autoritățile să facă proiectul și să-l depună la finanțările europene..Așteptăm mai mult de la voi dragi noștri consilieri.