Serviciul Public de Ocupare va avea un Call center la care somerii vor putea suna pentru a afla ce locuri de munca sunt oferite in zona in care locuiesc sau de ce acte au nevoie pentru indemnizatia de somaj, serviciul urmand sa fie infiintat printr-un proiect european de peste 10 milioane de lei.
Serviciul de Call center al Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca (ANOFM) ar putea fi functional din luna mai a anului viitor, urmand sa fie alocat numarul de telefon pentru acesta.
Persoanele aflate in cautarea unui locul de munca vor putea suna pentru a afla ce posturi sunt disponibile in orasele in care locuiesc sau pentru a se informa despre programele de calificare sau formare profesionale.
Cei care raman fara locuri de munca si vor sa beneficieze de indemnizatia de somaj vor putea sa sune pentru a afla de la consultanti de ce acte au nevoie la dosar, de unde le pot obtine si unde trebuie sa le depuna. Totodata, prin serviciul de Call center vor putea fi obtinute si informatii despre locurile de munca disponibile la nivel european, prin reteaua Eures.
„Proiectul Call center SPO (Serviciul Public de Ocupare) vizeaza cresterea calitatii si eficientei serviciilor furnizate de catre ANOFM. Prin dezvoltarea acestui sistem inovativ de furnizare de informatii se urmareste cresterea oportunitatilor de orientare, formare si dezvoltare profesionala si de integrare socio-profesionala pe piata muncii a persoanelor aflate in cautarea unui loc de munca”, a declarat managerul de proiect Elena Baboi.
In total vor fi instruite 250 de persoane, care vor fi pregatite pentru a-i orienta pe someri inainte ca acestia sa ajunga la sediile agentiilor de ocupare.
Sursa: Mediafax