Spitalul Județean de Urgenţă ,„Dr. Constantin Opriş” Baia Mare, cu sediul în localitatea Baia Mare, str. George Coşbuc, nr. 31, judeţul Maramureş, organizează concurs în vederea ocupării pedurată nedeterminată, în temeiul prevederilor HG nr. 1336 din 28 octombrie 2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice, pentru următoarele posturi contractuale vacante:
– 1 post cu normă întreagă de registrator medical principal la Compartimentul Endocrinologie;
– 1 post cu normă întreagă de statistician medical principal la Secția Chirurgie şi ortopedie pediatrică;
– 1 post cu normă întreagă de registrator medical principal la Compartimentul Chirurgie vasculară;
– 1 post cu normă întreagă de registrator medical la Secția Recuperare, medicină fizică şi balneologie;
– 1 post cu normă întreagă de registrator medical la Serviciul Evaluare, Statistică şi Informatică Medicală;
– 1 post cu normă întreagă de registrator medical debutant la Secţia Cardiologie;
– 1 post cu normă întreagă de registrator medical debutant la Ambulatoriul Integrat;
– 1 post cu normă întreagă de registrator medical debutant la Serviciul Evaluare, Statistică şi Informatică Medicală;
Poate ocupa un post vacant persoana care îndeplineşte condițiile prevăzute de Legea nr. 53/2003 – Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi cerinţele specifice prevăzute la art. 542 alin. (1) şi (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare:
Condițiile generale necesare în vederea participării la concurs și a ocupării funcției
contractuale sunt:
a) are cetățenia română sau cetăţenia unui alt stat membru al Uniunii Europene, a unui stat parte
la Acordul privind Spaţiul Economic European (SEE) sau cetăţenia Confederaţiei Elveţiene;
b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
c) are capacitate de muncă în conformitate cu prevederile Legii nr. 53/2003 – Codul muncii,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
d) are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza
adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
e) îndeplineşte condițiile de studii, de vechime în specialitate şi, după caz, alte condiții specifice
potrivit cerinţelor postului scos la concurs, inclusiv condițiile de exercitare a profesiei;
f) nu a fost condamnată definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra securităţii naţionale,
contra autorităţii, contra umanităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni de fals ori
contra înfăptuirii justiţiei, infracţiuni săvârşite cu intenție care ar face o persoană candidată la post
incompatibilă cu exercitarea funcţiei contractuale pentru care candidează, cu excepţia situației în
care a intervenit reabilitarea;
g) nu execută o pedeapsă complementară prin care i-a fost interzisă exercitarea dreptului de a
ocupa funcţia, de a exercita profesia sau meseria ori de a desfăşura activitatea de care s-a folosit
pentru săvârşirea infracţiunii sau faţă de aceasta nu s-a luat măsura de siguranţă a interzicerii
ocupării unei funcţii sau a exercitării unei profesii;
SPITALUL JUDEŢEAN DE URGENTĂ
„Der Constantin Opris” Ο
430031 Baia Mare⚫ str. G. Coşbuc nr. 31. ROMÂNIA
ANMCS
BAIA MARE
tel.: (004) 0262-205.100/129 fax: (004) 0262-276.860
email: directiune@spitaljbm.ro www.spitaljbm.ro
h) nu a comis infracţiunile prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul
naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor
persoane sau asupra minorilor, precum şi pentru completarea Legii nr. 76/2008 privind organizarea
funcţionarea Sistemului Național de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru
domeniile prevăzute la art. 35 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1336/2022 pentru
aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului
contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice.
şi
Condițiile specifice necesare în vederea participării la concurs şi a ocupării funcţiei
contractuale sunt:
Pentru postul de registrator/statistician medical principal
-diplomă de bacalaureat;
-examen pentru obținerea gradului de principal;
-minim 4 ani vechime în specialitate;
-document care să ateste cunoștinţe operare calculator/ document care să ateste cursul de
operare calculator (windows, word, excel)
Pentru posturile de registrator medical
-diplomă de bacalaureat;
-minim 6 luni vechime în activitate;
-document care să ateste cunoștințe operare calculator/ document care să ateste cursul de
operare calculator (windows, word, excel)
Pentru posturile de registrator medical debutant
-diplomă de bacalaureat;
-fără vechime;
-document care să ateste cunoştințe operare calculator/ document care să ateste cursul de
operare calculator (windows, word, excel)
Dosarele de concurs se depun la Serviciul Resurse Umane, în termen de 10 zile lucrătoare de
la data afișării anunţului, respectiv în perioada 07.11.2025-20.11.2025, de luni-joi, între orele 12.00-
15.00, iar vineri între orele 10.00-12.30.
Concursul pentru ocuparea posturilor vacante constă în parcurgerea a trei etape succesive,
după cum urmează:
– selecţia dosarelor de concurs
proba scrisă: punctajul este de maxim 100 puncte
– proba practică/interviu: punctajul este de maxim 100 puncte
In ceea ce priveşte desfăşurarea probelor:
– proba scrisă: test grilă
– proba practică/interviu:
Utilizarea calculatorului
Sistemul de operare Windows (autentificarea ca utilizator, suprafață de lucru Windows, gestionarea
ferestrelor și comenzile meniului de control, familia de butoane)
Microsoft Word (lansarea și închiderea aplicației Word, bara de meniuri, crearea unui document
nou, modificarea unui existent, salvarea şi tipărirea)
Microsoft Excel (crearea de tabele, crearea și utilizarea formulelor de calcul, sortarea);
Interviu – întrebări din Bibliografie.
Toate probele se vor desfăşura într-un anumit interval de timp care va fi comunicat la momentul
desfăşurării fiecărei probe.
SPITALUL JUDEŢEAN DE URGENŢĂ
„Des Constantin opris
BAIA M A R E
ANMCS
430031 Baia Mare str. G. Coşbuc nr. 31 ROMÂNIA
tel.: (004) 0262- 205.100/129 fax: (004) 0262-276.860
email: directiune@spitaljbm.ro www.spitaljbm.ro
Sunt declaraţi admişi la fiecare probă candidații care au obţinut minim 50 de puncte pentru
funcţiile de execuţie.
la
Se pot prezenta la următoarea probă de concurs numai candidații declaraţi admişi la etapa
anterioară. Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la probele de
concurs. În termen de o zi lucrătoare de la afişarea rezultatului fiecarei probe candidaţii respinşi au
dreptul să depună contestație la Biroul Personal din cadrul Serviciului Runos. Rezultatul
eventualele contestații se va comunica în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului pentru
depunerea contestaţiilor. Pe baza notelor obţinute, comisia de examinare va stabili ordinea
candidaţilor reuşiţi la concurs.
Concursul se va organiza conform calendarului următor:
• depunerea dosarelor până la data de 20.11.2025, ora 15.00.
• afişarea rezultatelor selecției dosarelor de înscriere până la data de 24.11.2025
• depunerea contestațiilor până la data de 25.11.2025
• afişarea rezultatelor în urma contestațiilor până la data de 26.11.2025
• desfăşurarea probei scrise: în data de 03.12.2025
• afişarea rezultatelor probei scrise în data de 04.12.2025
• depunerea contestațiilor până la data de 05.12.2025
• afişarea rezultatelor în urma contestațiilor până la data de 08.12.2025
• susţinerea probei practice/interviului: în data de 09.12.2025, ora 9.00
• afişarea rezultatelor interviului până la data de 10.12.2025
• depunerea contestaţiilor până la data de 11.12.2025
• afişarea rezultatelor contestațiilor şi a rezultatelor finale până la data de 12.12.2025
Pentru înscrierea la concurs candidații vor prezenta un dosar care va conține următoarele
documente:
(1) a) formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut la anexa nr. 2;
b) copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în
termen de valabilitate;
c) copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume,
după caz;
d) copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor
specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului
solicitate de autoritatea sau instituţia publică;
e) copia carnetului de muncă, a adeverinței eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să
ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f) certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g) adeverință medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul
de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării
concursului;
h) certificatul de integritate comportamentală din care să reiasă că nu s-au comis infracţiuni
prevăzute la art. 1 alin. (2) din Legea nr. 118/2019 privind Registrul naţional automatizat cu privire
la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor,
precum şi pentru completarea Legii nr. 76 /2008 privind organizarea și funcţionarea Sistemului
Naţional de Date Genetice Judiciare, cu modificările ulterioare, pentru candidaţii înscrişi pentru
posturile din cadrul sistemului de învăţământ, sănătate sau protecţie socială, precum şi orice entitate
publică sau privată a cărei activitate presupune contactul direct cu copii, persoane în vârstă,
persoane cu dizabilităţi sau alte categorii de persoane vulnerabile ori care presupune examinarea
fizică sau evaluarea psihologică a unei persoane;
i) curriculum vitae, model comun European;
k) chitanţă de plată a taxei de concurs în valoare de 100 lei achitată la casieria unităţii;
(2) Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3.
H
SPITALUL JUDEŢEAN DE URGENŢĂ
Dur Congtantin Opris
430031 Baia Mare str.G. Coşbuc nr. 31 ROMÂNIA
ANMCS tel.: (004) 0262-205.100/129. fax: (004) 0262-276.860
BAIA MARE email: directiune@spitaljbm.ro www.spitaljbm.ro
(3) Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi
calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii
cu dizabilităţi, în situația solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate
trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(4) Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare
într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoțite de documentele originale, care se
certifică cu menţiunea „conform cu originalul” de către secretarul comisiei de concurs.
(5) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. f) poate fi înlocuit cu o declarație pe propria răspundere
privind antecedentele penale. În acest caz, candidatul declarat admis la selecţia dosarelor şi care nu a
solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor privind antecedentele penale direct
de la autoritatea sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar are
obligaţia de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului prevăzut la alin. (1) lit. f),
anterior datei de susţinere a probei scrise şi a probei practice/interviu. În situaţia în care candidatul
solicită expres în formularul de înscriere la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea
sau instituţia publică competentă cu eliberarea certificatelor de cazier judiciar, extrasul de pe
cazierul judiciar se solicită de către autoritatea sau instituția publică organizatoare a concursului,
potrivit legii.
(6) Documentul prevăzut la alin. (1) lit. h) poate fi solicitat şi de către autoritatea sau instituţia
publică organizatoare a concursului, cu acordul persoanei verificate, potrivit legii.
În
Depunerea corectă și completă a documentelor din dosarul de concurs revine candidatului.
de
Candidaţii declarați „admişi” la concursul de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant este
obligat să se prezinte la post în termen de 15 zile calendaristice de la data afişării rezultatelor finale.
urma formulării unei cereri scrise şi temeinic justificate, candidatul declarat „admis” la concurs
poate solicita, în termen de 3 zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor finale, un alt termen
prezentare la post care nu poate depăși termenul de preaviz prevăzut pentru demisie în Legea nr.
53/2003 – Codul Muncii, maxim 20 de zile lucrătoare calculate de la data afişării rezultatelor finale.
În cazul neprezentării la post la termenul prevăzut în vederea angajării, postul este declarat vacant,
caz în care se comunică candidatului care a obţinut nota finală imediat inferioară, posibilitatea de a
ocupa postul respectiv, cu respectarea prevederilor referitoare la punctajul minim necesar (50 de
puncte la fiecare probă a concursului).
BIBLIOGRAFIE
1.Legea nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, privind reforma în domeniul
sănătăţii;
TITLUL VIII – Asigurările sociale de sănătate (cap. I, cap. II, cap. III),
TITLUL IX – Cardul european şi cardul național de asigurări sociale de sănătate; TITLUL IX^1 –
Dosarul electronic al pacientului;
2. Ordonanţa nr. 12 din 8 august 2025 pentru modificarea și completarea Legii nr. 95/2006 privind
reforma în domeniul sănătăţii precum şi a unor acte normative în domeniul sănătăţii;
3.Ordin nr. 1782/576 din 2006, cu modificările şi completările ulterioare, privind înregistrarea şi
raportarea statistică a pacienților care primesc servicii medicale în regim de spitalizare continuă şi
spitalizare de zi;
4.ORDIN nr. 516 din 30 iunie 2023, cu modificările şi completările ulterioare, privind aprobarea
regulilor de confirmare din punctul de vedere al datelor clinice şi medicale la nivel de pacient pentru
cazurile spitalizate în regim de spitalizare continuă și de zi, precum şi a metodologiei de evaluare a
cazurilor neconfirmate din punctul de vedere al datelor clinice şi medicale pentru care se solicită
reconfirmarea;
SPITALUL JUDEŢEAN DE URGENŢA
Des Constantin Oprig
BAIA MARE
ANMCS
ACRENTAT
Ο 430031 Baia Mare⚫ str. G. Coşbuc nr. 31. ROMÂNIA
tel.: (004) 0262-205.100/129 fax: (004) 0262-276.860
email: directiune@spitaljbm.ro⚫ www.spitaljbm.ro
5.Ordinul ministrului sănătății şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr.
1857/441/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
6.Hotărârea Guvernului nr. 521/2023, cu modificările şi completările ulterioare, pentru aprobarea
pachetelor de servicii şi a Contractului cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei
medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de
sănătate;
7.Hotărâre nr. 900 / 2012, cu modificările şși completările ulterioare, privind aprobarea Normelor
metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la cardul naţional de asigurări sociale de
sănătate din titlul IX „Cardul european şi cardul naţional de asigurări sociale de sănătate” din Legea
nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii;
8.Ordin nr. 1100 / 2005, cu modificările și completările ulterioare, privind introducerea decontului
de cheltuieli ce se eliberează pacientului pentru serviciile medicale primite;
9.Ordinul nr. 1123 / 2016, cu modificările şi completările ulterioare, pentru aprobarea datelor,
informațiilor şi procedurilor operaționale necesare utilizării şi funcţionării dosarului electronic de
sănătate (DES) al pacientului;
10.ORDIN Nr. 1488/2022 din 31 mai 2022, cu modificările şi completările ulterioare, pentru
stabilirea cuantumului alocației de hrană în unitățile sanitare publice;
11.0rdin nr. 1549 din 2018, cu modificările şi completările ulterioare, privind aprobarea Normelor
metodologice pentru stabilirea documentelor justificative privind dobândirea calității de asigurat;
12.Legea nr. 46 din 2003, cu modificările și completările ulterioare, privind drepturile pacientului
cu modificările şi completările ulterioare;
13.Legea nr. 190 din 18 iulie 2018, cu modificările şi completările ulterioare, privind măsuri de
punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din
aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu
caracter personal şi privind libera circulație a acestor date.
27
14.Informatica – Utilizarea calculatorului
Sistemul de operare Windows (autentificarea ca utilizator, suprafață de lucru Windows,
gestionarea ferestrelor şi comenzile meniului de control, familia de butoane)
Microsoft Word (lansarea și închiderea aplicației Word, bara de meniuri, crearea unui document
nou, modificarea unui existent, salvarea şi tipărirea)
Microsoft Excel (crearea de tabele, crearea şi utilizarea formulelor de calcul, sortarea).
Concursul se va desfaşura la sediul Spitalului Județean de Urgenţă ,,Dr. Constantin Opriş” Baia
Mare, str. George Coşbuc, nr. 31.
de Informațiile referitoare la desfăşurarea concursurilor, precum şi rezultatele probelor
concurs se afişează pe site-ul www.spitaljbm.ro, la secțiunea de interes public-anunţuri
angajare/concursuri şi la avizierul unității.
Relaţii suplimentare la sediul Spitalului Judeţean de Urgenţă „Dr. Constantin Opriş” Baia
Mare, str.George Coşbuc, nr. 31, judeţul Maramureş, telefon 0262/205100/2284 sau 0262/218712 şi
pe site-ul www.spitaljbm.ro








– Servicii de creare site web
