Guvernul a decis, miercuri, 21 decembrie, infiintarea Agentiei Nationale pentru Plati si Inspectie Sociala, prin reorganizarea Agentiei pentru prestatii sociale, adaugarea unei directii de inspectie sociala si suplimentarea cu 287 de posturi a schemei de personal, prin transferuri intre institutii.
Decizia a fost luata prin ordonanta de urgenta, pentru aplicarea, incepand cu anul viitor, a prevederilor Legii asistentei sociale, si are in vedere intarirea capacitatii de control a institutiei, a anuntat ministrul Muncii, Sulfina Barbu.
In acest scop, numarul maxim de posturi al institutiei a fost majorat cu 287 locuri, dintre care 132 vor fi preluate, prin transfer, din cadrul ministerului, iar alte 155 posturi vor fi transferate de la Inspectia Muncii.
„Crestem capacitatea de control a inspectiei sociale, care de acum inainte va avea o structura teritoriala mult intarita. Vreau sa reamintesc pentru fiecare beneficiar de prestatii sociale ca dosarele nu se modifica de la 1 ianuarie, nu trebuie sa vina cu cereri noi cei care sunt in plata, dar trebuie sa se astepte la controale din partea inspectiei sociale”, a spus Barbu.
Ministrul a mai aratat ca actul normativ permite controlul la nivel local fara a mai fi necesara aprobarea procedurilor de la minister si prevede sanctiuni atat pentru administratia centrala, cat si cea locala, dar si pentru beneficiarii de prestatii sociale care nu permit efectuarea de controale.
Potrivit ordonantei, vor constitui contraventii si vor fi aplicate amenzi cu sume cuprinse intre 5.000 lei si 10.000 lei pentru impiedicarea in orice mod, de catre administratia publica sau de catre persoane fizice, a inspectorilor sociali sa exercite atributiie de inspectie, refuzul persoanelor fizice sau juridice de aplica masurile dispuse de inspectorul social si refuzul de a pune la dispozitie documente sau informatii necesare pentru control.
Sursa: Mediafax