După ediția de duminică a emisiunii România te iubesc, în care s-a vorbit despre aeroporturile din Maramureș și Satu Mare, pot spune, sincer, că m-am simțit mândru că sunt maramureșean. Nu pentru că ar fi fost o competiție între cele două județe, ci pentru modul în care președintele Gabriel Zetea a vorbit – clar, direct, fără ocolișuri și fără jenă. A fost o atitudine care a reflectat responsabilitate, realism. O diferență evidentă față de tonul mai defensiv și evaziv al omologului său din Satu Mare. Același lucru se remarcă și în privința directorilor generali ai aeroporturilor. Însă în zadar, lucrurile nu stau prea bine și ne îngreunează viața de zi cu zi.
Am fost de nenumărate ori pe șantierul aeroportului din Baia Mare, am criticat când lucrurile nu mergeau cum trebuie, când constructorul ignora pasagerii care încă foloseau vechiul terminal, când ritmul părea lent sau haotic. Am încercat mereu să redau realitatea de la firul ierbii, nu doar să repet comunicate oficiale. Iar astăzi, trebuie spus că echipa România, te iubesc a conturat această realitate într-un mod onest, responsabil și de impact.
Totuși, dincolo de acest sentiment de mândrie locală, există și o realitate națională amară: proasta gestionare a investițiilor publice. România are exemple absurde de proiecte dublate, fără logică economică. Situația dintre aeroporturile Baia Mare și Satu Mare – despărțite de doar 55 de kilometri – e relevantă, dar nici măcar cea mai gravă. Țara are cazuri și mai ciudate, cu aeroporturi aflate la 40 de kilometri distanță, care se concurează între ele în loc să se completeze.
Lucrări care trebuiau finalizate până la sfârșitul anului 2023 sunt, astăzi, încă nefuncționale. Între timp, din finalul lui 2023 și până acum, s-au tocat sute de milioane de lei suplimentari din fondurile de rezervă ale statului. Fără intervenția Guvernului, proiectele riscau să fie abandonate, iar banii europeni returnați.
Rămâne întrebarea: fac sens aceste investiții?
Răspunsul depinde de fiecare dintre noi.
Unii vor fi mândri că, în sfârșit, Maramureșul va avea un aeroport modern, mare, cu un terminal demn de secolul XXI. Alții vor spune că prioritățile trebuiau altele — drumuri, poduri, infrastructură rutieră, nu una aeriană.
Adevărul, ca de obicei, e undeva la mijloc.
Un aeroport nou e o investiție strategică, dar fără o rețea de drumuri funcțională și fără un stat care să-și facă treaba până la capăt, riscă să rămână doar un simbol frumos, dar costisitor, al orgoliilor locale.
Emisiunea poate fi urmărită aici:










– Servicii de creare site web
