Un judecator american a aprobat luni seara un acord potrivit caruia Facebook va plati 20 de milioane de dolari pentru ca a utilizat ‘like’-urile, numele si pozele de profil ale utilizatorilor in scopuri publicitare, relateaza AFP. Banii vor fi repartizati intre grupurile pentru protejarea vietii private pe internet, avocatii si utilizatorii de Facebook care au depus o plangere comuna.
Judecatorul din San Francisco, Richard Seebord, a considerat ca suma propusa, o mica parte din miliardele de dolari cerute in plangere, a fost corecta, date fiind dificultatile pe care le-ar fi intampinat reclamantii pentru a dovedi ca au fost prejudiciati financiar sau ca faptul ca au apasat ‘like’ nu inseamna neaparat ca sustin reclamele respective.
Potrivit justitiei, Facebook a utilizat like-urile, numele utilizatorilor si pozele lor de profil in scopuri publicitare, fara a le cere acestora permisiunea.
Circa 150 de milioane de utilizatori au fost afectati, insa potrivit judecatorului, o mica parte din acestia au depus oficial plangere, astfel ca suma de 20 de milioane de dolari este suficienta pentru a rezolva dosarul pe cale amiabila.
‘Aranjamentul permite acordarea unei compensatii corecte, rezonabile si adecvate tinand cont de circumstante, in special mica probabilitate a unui rezultat mai bun in urma unui proces’, a estimat judecatorul.
Acordul prevede, de asemenea, ca Facebook sa-si modifice regulile si sa ofere mai mult control utilizatorilor sai in ceea ce priveste exploatarea potentiala a datelor acestora in cadrul reclamelor.
Plangerea a fost depusa la inceputul lui 2011, dupa ce Facebook a lansat programul ‘Sponsored Stories’ (‘articole sponsorizate’).
Sursa: Agerpres