Președintele Consiliului Județean Maramureș, Gabriel Zetea a prezentat în cadrul ultimei ședințe de plen, Raportul de activitate la un an de mandat. Acesta a subliniat că bilanțul primului an este rezultatul unei munci comune, desfășurate în parteneriat între echipa executivă și consilierii județeni din toate formațiunile politice, într-un context financiar dificil, dar gestionat cu responsabilitate.
„Acest mandat este al fiecăruia dintre noi, atât al celor din conducerea executivă, cât și al colegilor din legislativ. Încă de la începutul mandatului, toate grupurile politice reprezentate în Consiliul Județean Maramureș am stabilit că prioritatea comună trebuie să fie susținerea proiectelor de dezvoltare locală. Într-un an marcat de provocări financiare, am decis să canalizăm toate resursele disponibile către proiectele aflate în derulare și cofinanțarea investițiilor europene”, a declarat Gabriel Zetea, președintele Consiliului Județean Maramureș.
În cadrul raportului, președintele CJ Maramureș a arătat că instituția a preluat un număr mare de proiecte din mandatul anterior, multe dintre ele aflate în faza de proiectare sau fără surse de finanțare asigurate. Problemele au fost generate, în special, de cotele ridicate de cofinanțare, care ajungeau în medie la 50%.
„Asta înseamnă că pentru fiecare leu european absorbit, bugetul județului trebuia să adauge încă un leu. În aceste condiții, nu puteam deschide șantiere fără o regândire completă a modului de finanțare. De aceea, am avut numeroase discuții cu Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest, pentru a reconfigura proiectele și pentru a readuce cotele de cofinanțare la un nivel sustenabil de aproximativ 2%, așa cum este normal. Am reușit deja acest lucru pentru mai multe investiții importante”, a explicat președintele Gabriel Zetea.
Printre proiectele unde s-au obținut condiții financiare mai avantajoase se numără:
- „MaraNord”, cel mai amplu proiect de modernizare a infrastructurii rutiere județene;
 - Reabilitarea Palatului Administrativ, un obiectiv simbolic și funcțional pentru administrația județului.
 
Pe lângă gestionarea proiectelor de investiții, conducerea Consiliului Județean Maramureș a acordat o atenție specială situației financiare a instituției. Dobânzile ridicate la creditele contractate anterior, în valoare totală de aproximativ 60 de milioane de lei, au impus identificarea unor soluții de optimizare.
„Am reușit să refinanțăm un credit important, contractat din Trezoreria Statului, care fusese luat pe 5 ani fără perioadă de grație. L-am extins la 10 ani, reducând astfel costurile la jumătate. Această decizie ne oferă, chiar pe final de an, o gură de oxigen financiară de aproape 2 milioane de lei, bani care pot fi folosiți pentru acoperirea golurilor de casă și pentru susținerea unor investiții urgente”, a explicat președintele CJ Maramureș.
Gabriel Zetea a subliniat că anul 2025 a fost un an al echilibrului și al consolidării, în care Consiliul Județean a reușit să stabilizeze finanțele, să mențină investițiile majore pe linia de implementare și să creeze premisele pentru noi proiecte europene.
„Nu a fost un an spectaculos, dar a fost un an onest, în care am muncit pentru stabilitate și pentru eficiență. Am luat decizii grele, dar corecte. Faptul că am reușit, împreună cu toți colegii din Consiliul Județean, să ținem direcția bună pentru Maramureș este cea mai importantă realizare”, a concluzionat Gabriel Zetea, șeful administrației județene.
Biroul de Presă al Consiliului Județean Maramureș
	    	









 –  Servicii de creare site web
