Marele Premiu al statului Azerbaidjan a fost lipsit de evenimente majore, iar spectacolul a fost asigurat în special de Charles Leclerc, în condițiile în care duelurile pentru primele poziții au avut loc preponderent în primele tururi după stingerea luminilor roșii.
Startul a oferit un duel echilibrat și spectaculos între Valtteri Bottas și Lewis Hamilton, care au pilotat roată la roată timp de câteva viraje înainte ca Bottas să se desprindă decisiv și să se instaleze confortabil pe prima poziție.
În spatele celor doi, Sebastian Vettel și-a păstrat locul trei câștigat în calificări, în timp ce Sergio Perez (Racing Point) l-a depășit pe Max Verstappen (Red Bull) în lupta pentru locul patru, iar Lando Norris (McLaren) a trecut de Daniil Kvyat (Toro Rosso).
După accidentul din calificări, Charles Leclerc ar fi trebuit să plece de pe locul 10, însă a progresat pe 8 pe grila de start după penalizările suferite de cei doi piloți Alfa Romeo, Antonio Giovinazzi și Kimi Raikkonen. Totuși, echipat cu pneuri medium care intră mai greu în temperatură comparativ cu anvelopele soft ale celorlalți piloți, monegascul a pierdut două poziții la start.
Într-un interval de numai câteva tururi, Leclerc a reușit însă să progreseze spectaculos până pe 5 în turul 7 după depășirile asupra lui Daniel Ricciardo, Kvyat, Sainz, Norris și Perez.
În turul 10, Leclerc l-a depășit cu ușurință pe Verstappen pe linia dreaptă și a urcat astfel pe locul, la numai două secunde în spatele lui Vettel. Un posibil duel între Vettel și Leclerc a fost însă evitat prin intrarea lui Vettel la boxe, care a fost urmat în scurt timp de Bottas, Hamilton și Verstappen.
Leclerc a devenit astfel lider înainte de turul 15, în fața lui Bottas, Hamilton și Vettel, cu Pierre Gasly pe locul 5 în fața lui Verstappen ca urmare a faptului că francezul a optat de asemenea pentru pneuri medium în debutul cursei.
O nouă strategie eronată pentru Leclerc
După epuizarea intrărilor la boxe, distanțele dintre piloții de top s-au contractat treptat pe măsură ce Hamilton și Verstappen au realizat recorduri de circuit. La puțin timp după jumătatea cursei, anvelopele lui Leclerc nu au mai oferit performanțe, însă Ferrari a decis în mod surprinzător să-l păstreze pe circuit sub pretextul că pneurile soft nu vor rezista prea multe tururi.
Efectul imediat a fost că Bottas și Hamilton l-au depășit cu ușurință pe monegasc pentru a reveni pe primele două poziții, iar apoi i-a cedat locul și coechipierului Leclerc. În cele din urmă, Leclerc a fost chemat la boxe, însă a revenit pe circuit abia pe locul 6, imediat în spatele lui Gasly, pe care l-a depășit după alte două tururi.
Speranțele monegascului la o revenire în forță au fost însă practic năruite de întârzierea pitstopului, întrucât pilotul Ferrari avea de recuperat 20 de secunde doar până la locul 4 ocupat de Verstappen.
Tentativa de atac a lui Hamilton
În ultimele tururi, Hamilton a încercat să-l atace pe Bottas pentru prima poziție, însă în cele din urmă a renunțat după ce coechipierul său a reușit să se distanțeze suficient. Astfel, Bottas și-a trecut în cont cea de-a doua victorie din acest sezon, cu ajutorul căreia revine pe prima poziție în clasamentul general cu un singur punct în fața lui Hamilton, care a completat performanța Mercedes printr-un loc doi. Vettel a completat podiumul pentru Ferrari în fața lui Verstappen, în timp ce Leclerc a ocupat locul 5.
Datorită avansului consistent, monegascul a efectuat o oprire suplimentară la boxe și și-a îndeplinit obiectivul de a obține punctul bonus oferit pentru cel mai bun timp în cursă.
Perez, Sain, Norris și Lance Stroll au completat clasamentul, în timp ce ultimul punct i-a revenit lui Kimi Raikkonen, în ciuda excluderii din calificări ca urmare a nerespectării regulamentului pentru aripa față.
Daniel Ricciardo a frânat foarte târziu în timpul unui duel cu Kvyat, iar cei doi au ieșit în decor. Pilotul Renault a încercat să dea cu spatele și l-a lovit ușor pe Kvyat, în contextul în care ambii piloți nu au reușit să revină pe circuit. Gasly a ratat o prezență consistentă în puncte din cauza unei defecțiuni tehnice la motorul Honda, care a generat apariția unui Safety Car Virtual timp de câteva tururi.
automarket.ro