Zilele trecute, organizatiile de consumatori din intreaga lume au lansat codul care interzice promovarea preparatelor junk food in randul copiilor. Codul vizeaza sistemul de marketing al alimentelor cu valoare calorica mare, bogate in grasimi, zahar si sare. Astfel, vor fi interzise reclamele radio sau TV care promoveaza alimente nesanatoase intre orele 6.00 si 19.00, interval orar cu audienta la copii.
De asemenea, se interzice promovarea acestor alimente pe site-uri, prin mesaje sau in scoli. Mai mult, se interzice oferirea de cadouri sau jucarii gratuite care sa ii determine pe copii sa consume alimente care pot duce la obezitate.
„Lansarea acestui cod da startul unei strategii impotriva obezitatii si a bolilor care pot fi generate de consumul de alimente nesanatoase”, a precizat Marius Iliuta, inspector principal in cadrul Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului (OJPC) Maramures.
Titlu din ziar:
OPC cauta in „oala” cu alimente nesanatoase
Adio, produse cu sare, zahar sau grasimi in exces!
Revista presei din Baia Mare – 18 martie 2008. Glasul Maramuresului
Sursa: Rely Indre