Prin serviciul Petitionare se asigura preluarea petitiilor depuse de cetateni, transmiterea lor catre compartimentele de specialitate, urmarirea rezolvarii lor si transmiterea raspunsului catre petent. Serviciul poate fi solicitat de catre orice persoana care are o legatura prin domiciliu, proprietate, afacere sau loc de munca cu municipiul Baia Mare. Petitia se scrie personal si se va mentiona obligatoriu numele cetateanului sau denumirea firmei, codul numeric personal , respectiv CUI in cazul societatilor, adresa si un numar de telefon si semnatura.
Depunerea petitiei:
a) depunerea directa la Centrul de Informatii pentru Cetateni:
– petitia se depune in nume personal, ceea ce inseamna ca, de regula, nu se accepta depunerea de catre terte persoane. In cazul in care petentul, din motive medicale, nu poate sa depuna personal petitia, este de preferat sa o trimita prin posta. Persoanele aflate in strainatate, care mandateaza pe cineva sa le depuna o petitie, vor face acest lucru printr-o procura legalizata, pe care o vor anexa petitiei.
– in cazuri speciale, cum ar fi autorizatiile de construire, autorizatiile comerciale, se poate prezenta un imputernicit avand asupra sa o imputernicire semnata de titularul dosarului.
b) transmiterea prin posta :
– se face adresand plicul catre Primaria Municipiului Baia Mare, Strada Gheorghe Sincai nr.37,
c) transmiterea prin e-mail/fax:
– se utilizeaza adresele de email/fax care apartin de Serviciul Relatii cu Publicul, sau oricare din adresele de email/fax ale persoanelor din managementul municipiului sau ale functionarilor publici
d) transmiterea unei petitii on-line:
– se utilizeaza pagina special destinata, denumita Petitie on-line, completand campurile obligatorii
e) transmiterea unei solicitari telefonice:
– se face la Telefonul Cetateanului:, nr. 0262-211.998, la care se inregistreaza solicitarea sub forma unui mesaj voce, avand posibilitatea de a sesiza non-stop problemele cu care va confruntati si care tin de competenta administratiei publice locale.
– persoana care transmite mesajul telefonic precizeaza in mod obligatoriu numele/denumirea firmei, codul numeric personal / CUI, adresa si un numar de telefon la care puteti fi contactat.
La depunerea petitiei, petentul va primi un bon, care contine nr. de inregistrare, data depunerii, termenul de rezolvare, numele petentului, cuprinsul actului, postul C.I.C. la care a fost depus, semnatura operatorului, programul cu publicul al C.I.C. si telefoanele la care poate suna.
Ridicarea sau primirea raspunsului:
Solicitantul poate urmari stadiul solicitarii sale telefonic, la numarul 0262 211 001 / 3, interioare 113,114,115,116 sau 117, la linia telefonica speciala tip call-center: 0262 213 068 sau online, folosind facilitatea sitului de urmarire a stadiului rezolvarii petitiilor, introducand numarul de inregistratre si CNP/CUI
Petentul va primi un raspuns in termenul legal, de regula prin posta, daca nu se convine ridicarea personala a raspunsului. Raspunsul poate fi pozitiv, negativ sau partial, daca se solicita documente sau lamuriri suplimentare in privinta unor parti ale petitiei.
La ridicarea/primirea raspunsului petentul primeste un document care poarta acelasi numar de inregistrare cu petitia depusa, continind raspunsul la solicitarea sa. Termenul maxim legal de rezolvare a solicitarii este 30 de zile, daca in mod exceptional, prin procedurile interne nu s-a stabilit alt termen de solutionare.
Acte necesare:
• cererea – petitia
• in cazul in care se doreste obtinerea unei autorizatii, aviz, permis, etc. care presupun depunerea unor acte justificative, petentul trebuie sa anexeze la cerea sa acele acte, cu eventualele vize de la alte institutii.
Petitia se depune la Centrul de Informatii pentru Cetateni sau la Registratura. Adresa: sediul central al primariei, str. Gheorghe Sincai nr.37, parter, telefon: 0262 211 001, 0262 211 002, 0262 211 003
Programul de primire si eliberare documente la Centru de Informatii pentru Cetateni:
Luni Marti Miercuri Joi Vineri
8:00- 15:00 8:00- 15:00 8:00- 15:00 8:00- 16:00 8:00- 13:00
Programul de eliberare documente la Centru de Informatii pentru Cetateni:
Luni Marti Miercuri Joi Vineri
16:00- 16:30 16:00- 16:30 16:00- 16:30 17:00- 18:30 14:00- 15:30
Sursa: eMM.ro