Cetatenii care nu au solicitat eliberarea unui act de identitate in termenul
prevazut de lege sunt invitati sa se prezinte la sediul serviciului public
comunitar local de evidenta a persoanelor pe raza caruia au domiciliul, pentru
punerea in legalitate cu un act de identitate.
Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 97/2005 privind evidenta, domiciliul, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, prevede urmatoarele:
Art. 12. – (1) Incepand cu varsta de 14 ani, cetatenilor romani li se elibereaza acte de
identitate.
(2) In termen de 15 zile de la implinirea varstei prevazute la alin. (1), cetatenii romani
trebuie sa solicite eliberarea actului de identitate.
Art. 16 – (1) – Cartea de identitate se elibereaza:
a) cu valabilitate de 4 ani, pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 14 si 18 ani;
b) cu valabilitate de 7 ani, pentru persoanele cu varsta cuprinsa intre 18 si 25 de ani;
c) cu valabilitate de 10 ani, dupa implinirea varstei de 25 de ani;
d) cu valabilitate nelimitata, dupa implinirea varstei de 55 de ani.
Art. 19. – (2) Titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat sa solicite
eliberarea unui nou act de identitate, …, dupa cum urmeaza:
a) cu cel mult 180 de zile inainte de expirarea termenului de valabilitate a actului
de identitate, dar nu mai putin de 15 zile.
Reprezentantii Directiei Judetene de Evidenta a Persoanelor Maramures roaga cetatetii sa isi verifice valabilitatea cartii de identitate, deoarece aceasta expira la data nasterii persoanei din anul expirarii termenului de valabilitate si nu exact la 4, 7 sau 10 ani de la data eliberarii.
Sursa: eMM.ro