Scandal urias in jurul marilor magazine comerciale din tara. O prima problema semnalata este legata de faptul ca detinatorii lanturilor de magazine aplica tot felul de taxe care duc la cresterea preturilor si scad profitabilitatea furnizorilor. In plus, dezvoltarea excesiva a hipermarketurilor creeaza efectul de monopol in comert si genereaza falimentarea magazinelor de cartier. O alta situatie semnalata care vizeaza direct consumatorii este faptul ca in unele astfel de magazine pretul la raft al produselor este mai mic decat cel marcat la casa.
Daca in capitala, in primele doua luni ale anului 5.500 de cumparatori au reclamat diferente intre pretul afisat la raft si cel pe care trebuiau sa-l plateasca la casa, la Oficiul pentru Protectia Consumatorului Maramures a existat o singura sesizare. Fenomenul exista insa, dar maramuresenii par mai putin interesati sa isi apere drepturile si se lasa inselati pe fata. Directorul OPC Maramures a precizat ca s-au mai sesizat reclamatii in care un produs era marcat de doua ori, dar acuzele grave au lipsit desi in nenumarate randuri au existat cazuri in care s-au facut promotii mincinoase, s-au vandut produse expirate, adica s-a incalcat cu nonsalanta dreptul consumatorilor.
Directorii marilor magazine tac chitic insa. Timeea Harangi, directorul magazinului Billa de pe strada Cosbuc, directorul Kaufland Baia Mare si altii au refuzat sa dea vreo declaratie, iar oficialii de la Bucuresti au evitat sa raspunda la intrebarile referitoare la reclamatii.
Titlu din ziar:
Hipermarketurile sunt „atacate” de producatori si cumparatori
Detinatorii lanturilor de magazine aplica tot felul de taxe care duc la cresterea preturilor
Revista presei din Baia Mare – 14 martie 2008. Informatia Zilei
Sursa: Corina Sofran