Azi, 28 septembrie, opt persoane au fost ranite in localitatea argeseana Titesti, dupa ce autoturismul in care se aflau a fost lovit de tren la o trecere la nivel cu calea ferata. In accident au fost raniti sase copii si doi adulti. „Autoturismul, condus de un barbat in varsta de 34 de ani, circula pe un drum comunal din directia Titesti catre DN 73.
„Conducatorul auto nu a acordat prioritate la trecerea la nivel cu calea ferata, autoturismul fiind lovit de un tren de persoane care circula din directia Pitesti catre Campulung Muscel”, a declarat purtatorul de cuvant al IPJ Arges, inspectorul Madalin Zamfir. Conform reprezentantilor Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Arges, nu a fost necesara interventia echipajelor de descarcerare.
Recent, un accident feroviar s-a produs in dupa-amiaza zilei de 19 septembrie 2014, in apropierea orasului Bacau, soldat cu doi morti. Un tren de pasageri care se deplasa pe ruta Bucuresti – Iasi a deraiat dupa ce a lovit un TIR al carui sofer a ignorant semnalele de la trecerea la nivelul cu calea ferata. Un accident similar s-a produs tot la Bacau, la 14 septembrie 2014, cand doi barbati au fost spulberati de tren. Acestia se aflau in stare de ebrietate. Unul dintre ei a murit pe loc, iar celalalt a fost transportat in stare foarte grava la spital.
Cele mai grave accidente feroviare produse in ultimii ani in tara noastra au avut loc la:
14 august 2009, soldat cu 14 persoane decedate si doua grav ranite, dupa ce un microbuz a fost lovit de trenul Sageata Albastra Brasov – Iasi, in apropierea comunei Scanteia, din Judetul Iasi. Vinovat de accident a fost soferul microbuzului, care a decedat la spital. Patronii firmei Val Cris Trans, proprietara microbuzului, au fost cercetati penal.
8 septembrie 2013, cand un numar de 11 persoane au murit printre care si doi copii, dupa ce o dubita a fost lovita de un tren in zona fabricii de medicamente Antibiotice din Iasi, soferul neasigurandu-se in momentul trecerii peste linia de cale ferata, spre localitatea Uricani.
8 septembrie 2012, cand opt persoane au murit si alte doua au fost grav ranite la o trecere de cale ferata semnalizata intre localitatile Sfantu Gheorghe si Ozun, dupa ce trenul 4012 care circula pe ruta Targu Mures-Brasov a lovit un tractor cu remorca in care se aflau intre 15 si 20 de persoane, care fusesera la munca pe camp.
21 iunie 2011, soldat cu patru persoane decedate. Acestea se aflau intr-un autoturism care a fost lovit in plin de trenul rapid Bucuresti – Suceava, in zona Pasajului Muncel, din judetul Iasi, intrucat soferul masinii nu s-a asigurat la trecerea la nivel cu calea ferata.
30 decembrie 2010, cand patru persoane au murit dupa ce un tren care circula pe ruta Dorohoi-Iasi a izbit o masina la trecere la nivel cu calea ferata, in dreptul comunei Albesti din judetul Botosani.
16 octombrie 2013, soldat cu 15 raniti. Accidentul s-a produs intre localitatile Monor si Vatava din judetul Bistrita-Nasaud si au fost implicate un tren de marfa si o drezina.
31 mai 2009, cand sapte persoane au fost ranite dupa ce un autocamion a intrat in coliziune cu o garnitura de tren de persoane, la o trecere de nivel de pe ruta Baile Calacea-Satchinez, provocand deraierea a doua vagoane. Vinovat de producerea accidentului a fost soferul valcean care, neasigurandu-se la trecerea de nivel peste calea ferata.
Foto Arhiva
Sursa: Agerpres