Cresterea costurilor cu actiunile de rechemare la service in America de Nord si pierderile din Rusia si America de Sud au determinat constructorul auto american Ford Motor Co sa-si reduca luni estimarile privind profitul inainte de taxe realizat in acest an pana la sase miliarde de dolari, comparativ cu un profit cuprins intre sapte si opt miliarde de dolari cat estima anterior.
De asemenea, directorul financiar de la Ford, Bob Shanks, a anuntat ca in 2015 profitul inainte de taxe este estimat sa creasca pana undeva intre 8,5 si 9,5 miliarde de dolari, sub estimarile analistilor care mizau pe un rezultat de 10,6 miliarde de dolari. Acest anunt a facut ca actiunile Ford sa incheie sedinta de luni in scadere cu 7,5% pana la 15,11 dolari, continuand sa scada si dupa incheierea tranzactiilor pana la 15 dolari.
Al doilea mare constructor auto american a dat publicitatii aceste vesti proaste cu ocazia primei intalniri cu investitorii organizata de noul director general Mark Fields, cel care la 1 iulie anul curent i-a succedat in functie lui Alan Mulally, considerat responsabil pentru readucerea Ford pe profit. Fields a subliniat ca nu este ingrijorat de ceea ce el a numit vesti proaste pe termen scurt, inaintea unei perioade de crestere care ar urma sa permita constructorului auto sa-si majoreze vanzarile pana la 9,4 milioane vehicule in 2012 fata de 6,2 milioane in 2013.
‘Suntem o companie de crestere intr-o industrie de crestere’, a subliniat Mark Fields, potrivit caruia veniturile din industria auto vor creste pana la 3.000 de miliarde de dolari in 2020 de la 2.000 de miliarde in 2000. ‘Vrem sa obtinem o parte mai mare din aceste venituri’, a adaugat Fields.
La nivel regional, conducerea Ford sustine ca firma isi imbunatateste performantele din Europa dar cu toate acestea va inregistra pierderi de 1,2 miliarde de dolari in acest an urmate de pierderi de 240 de milioane anul urmator. In contrast, regiunea Asia Pacific va genera un profit de aproximativ 700 de milioane de dolari in acest an, ceea mai mare parte provenind din China.
In Romania, Ford a demarat productia la fabrica din Craiova in 2012, odata cu lansarea modelului B-Max, care este primul produs al acestei fabrici si prima masina romaneasca de 5 stele EuroNCAP. Tot in 2012, Ford a inceput sa produca la Craiova si motorul EcoBoost.
Sursa: Agerpres