• Contact
eMaramures
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
eMaramures
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
eMaramures
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Acasa Actualitate Știri Naționale

PROCEDURA – Incepe montarea echipamentelor antiseismice la noul pod peste Canalul Dunare – Marea Neagra

Admin eMM de Admin eMM
13 septembrie 2015
in Știri Naționale
2 min
Share on Facebook

Operatiunile de montare a aparatelor de reazem antiseismic la noul pod rutier construit peste Canalul Dunare – Marea Neagra, in aval de ecluza Agigea, vor incepe luni dimineata. Directorul general al Companiei Nationale Administratia Porturilor Maritime Constanta (CNAPM), Valeriu Ionescu, a declarat, ca atat antreprenorul general al podului — Apolodor Comimpex SRL, cat si reprezentantii firmei subcontractoare — TIGITRANS SA au dat asigurari ca in maximum trei saptamani lucrarile de montaj vor fi finalizate, iar podul va fi deschis circulatiei rutiere.

„Practic, constructorul a anuntat ca, in functie de conditiile meteo, lucrarea poate sa dureze si doar doua saptamani, dar un grafic de executie va fi intocmit abia dupa montarea primelor doua aparate la un capat de tablier. Operatiunea in sine, ca si echipamentele de fabricatie germana marcheaza o premiera mondiala. Aceste echipamente de generatie noua si cu o noua solutie constructiva sunt proiectate sa preia oscilatiile din constructie in cazul unui cutremur de 9 grade pe Richter si sunt instalate pentru prima data in lume la podul nostru”, a afirmat Valeriu Ionescu, beneficiarul lucrarii.

Calin Marinescu, reprezentantul TIGITRANS SA, a precizat ca in total vor fi montate 16 aparate de reazem antiseismic, cate patru pe fiecare punct de sprijin de pe cei doi piloni principali si alte doua pile culee.

„Tehnologia de montaj impune ridicarea tablierelor cu ajutorul unor prese speciale de 2.000 de tone forta, scoaterea aparatelor provizorii de rezonanta realizate din neopren, care au fost amplasate initial, la construirea podului, introducerea aparte de reazem antiseismic si fixarea lor definitiv pe intradosul podului, cu sudura”, a explicat Calin Marinescu.
Dupa finalizarea montajului, noul pod va fi deschis circulatiei rutiere pe toate cele patru benzi, interconectand deocamdata doar sectoarele de nord si sud ale Portului Constanta prin portile 7 si 10 B cu A2. De asemenea, se estimeaza ca in urmatoarele doua luni va fi finalizat si segmentul de drum care va conecta capatul de sud al noului pod cu DN 39 (Constanta — Vama Veche), la intrarea in Eforie Nord.

Podul rutier de la km 0+540 al Canalului Dunare — Marea Neagra este o investitie de aproximativ 28 de milioane de euro, realizata de antreprenorul general Apolodor Comimpex SRL pentru CNAPM Constanta, 70% din investitie fiind asigurata din fonduri structurale europene. Noul pod este amplasat in aval de ecluza Agigea si elimina tranzitul rutier greu de la portile 7 si 10B ale portului, prin municipiul Constanta.

Intreaga constructie este proiectata precum cel mai mare pod sustinut de cabluri din otel (hobane) din Romania, cu inaltimea maxima de 65 de metri si deschiderea maxima de 200 de metri intre piloni. Lungimea totala a podului, incluzand bretelele de acces, este de 2,5 kilometri. Podul este sustinut de 16 piloni, pilonul principal de sustinere a caii de rulare avand 116 metri inaltime. Toate componentele metalice, 18 tronsoane si patru stalpi de sustinere au insumat peste 3.200 de tone de tabla speciala, debitata si sudata intr-o cale rutiera cu lungimea de 280 de metri si latimea de aproape 17,5 metri, construita in totalitate in Portul Agigea, pe santierul Companiei TIGITRANS.

Constructia, adjudecata prin licitatie la valoarea de 23 de milioane de euro, a ajuns sa coste in final peste 28 de milioane de euro, fiind necesara si modificarea proiectului initial, intocmit in anul 2005. Investitia este realizata din fonduri structurale prin Programul Operational Sectorial (POS) — Transporturi fiind inclusa in cadrul proiectului „Modernizarea si dezvoltarea infrastructurii nationale de transport in afara Axelor Prioritare TEN-T in scopul dezvoltarii unui sistem national durabil de transport”.

Sursa: Agerpres

Stirea anterioara

NASA - Circa 3.000 de desene realizate de copii vor insoti telescopul spatial CHEOPS

Stirea urmatoare

OBLIGATII – Peste 900 de maramureseni stabiliti in strainatate primesc pensii de la statul roman

Stirea urmatoare

OBLIGATII – Peste 900 de maramureseni stabiliti in strainatate primesc pensii de la statul roman

VICTORIE - HCM Baia Mare s-a impus cu scorul de 32-21 si s-a calificat in grupele Champions League (VIDEO)

Bloguri eMM recente

EDITORIAL: VINOVAȚII FĂRĂ VINĂ ȘI SPECTATORII AJUNȘI ÎN RING

de eMaramureș
6 mai 2025
0
EDITORIAL: VINOVAȚII FĂRĂ VINĂ ȘI SPECTATORII AJUNȘI ÎN RING

La alegerile prezidențiale din 2004 eram un copil. Aveam 7 ani și habar n-aveam ce se întâmplă în jurul meu...

Citeste mai mult
Anterior Urmator
eMaramures

eMaramures | Știri și informații la zi
office@emaramures.ro

orice media logo –  Servicii de creare site web

Stiri Recente

FCSB este campioana României

10 mai 2025

Papa Leon al XIV-lea, au fost publicate stema şi motoul

10 mai 2025

INTERVIU: Hand-made din Maramu’ – „Brățări tradiționale pe Apple Watch”

10 mai 2025

Sportivii de la o echipă de baschet din Baia Mare, implicați într-un accident rutier la Brașov. ACTUALIZARE

10 mai 2025

Elevi din Turcia, impresionați de arta tradițională maramureșeană: atelier demonstrativ de sculptură în lemn alături de meșterul popular Bumb Sabin

10 mai 2025

Navighează după categorie

  • 112
  • Actualitate
  • Alegeri Europarlamentare
  • Alegeri Locale
  • Alegeri Prezidentiale
  • Anunturi
  • Bloguri eMM
  • COVID-19
  • Cultură
  • Editorial
  • Educaţie
  • Fără categorie
  • Monden
  • Opinii
  • Politică
  • Publicitate
  • Război în Ucraina
  • Sănătate
  • Social
  • Sport
  • Știri Externe
  • Știri Naționale
  • Știrile Zilei
  • Timp Liber
  • Utile

Stiri recente

FCSB este campioana României

FCSB este campioana României

10 mai 2025
Papa Leon al XIV-lea, au fost publicate stema şi motoul

Papa Leon al XIV-lea, au fost publicate stema şi motoul

10 mai 2025
  • Termeni de folosire
  • Politica de confidentialitate
  • Politica cookies
  • Cazare Baia Mare
  • Pensiune Sighișoara
  • MrBet

© 2020 eMaramures. Toate drepturile rezervate.

Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri

© 2020 eMaramures. Toate drepturile rezervate.