Noua varianta a taxei auto va tine cont de emisiile de carbon, in cazul masinilor noi, de tip Euro 4, dar si de emisiile de oxizi pentru masinile mai vechi, a declarat ministrul Finantelor, Varujan Vosganian, in cadrul unei emisiuni televizate.
”Formula va fi asa: pentru masinile la care in cartea tehnica este trecut nivelul emisiilor de carbon, si astea sunt numai masini Euro 4. Pentru masinile la care in cartea tehnica scrie care este consumul si scrie nivelul emisiilor, se vor aplica emisiile, ca in Franta. Pentru masinile care sunt mai vechi se vor aplica emisiile de oxizi”, a precizat ministrul finantelor.
Oficialul a spus ca acesta va fi tabelul ce va fi supus dezbaterii publice, sustinand ca noua formula nu se va confrunta cu o mare opozitie in Parlament. Practic, noua formula va tine conte atat de emisiile de carbon, care sunt legate de consumul de benzina, dar si de noxe, care tin de calitatea masinii.
Varujan Vosganian a precizat ca noua formula nu va aduce mai multi bani la fondul de mediu, ci dimpotriva. ”Noua formula aduce bugetului catre fondul de mediu o treime mai putin decat inainte. Deci, e limpede ca oricum e mai putin decat inainte. Noi am facut aceasta formula. Am discutat-o cu UE, care a fost de acord”, a explicat ministrul.
Potrivit calculelor autoritatilor, prin intermediul noii taxe in 2008 se vor strange intre 200 si 300 milioane de euro la Ministerul Mediului, fata de cei aproximativ 360 – in 2007.
Vosganian a spus ca noua taxa va fi monitorizata strict, urmand ca un audit sa stabileasca modul si programele care vor beneficia de fondurile obtinute din taxa. ”Am vorbit cu organizatii neguvernamentale sa faca o monitorizare stricta. Am fost de acord sa facem si un audit… la fondul de mediu si am stabilit programele pe care o sa le facem – pentru impaduriri, pentru parcuri, pentru piste de biciclete, si asa mai departe”, a conchis ministrul Finantelor.
Sursa: Rompres