FIA a reamintit schimbarile regulamentului tehnic prevazute sa intre in vigoare in sezonul 2011 al Campionatului Mondial de Formula 1, printre cele mai importante fiind renuntarea la sistemul F-Duct si la difuzorul dublu, precum si revenirea la sistemul KERS.
Doua dintre cele mai folosite solutii tehnice in ultimii doi ani, F-Duct si dublul difuzor, vor fi interzise incepand din 2011. Mai mult, orice sistem, dispozitiv sau procedeu care foloseste miscarea pilotului ca modalitate de a modifica caracteristicile aerodinamice ale monopostului este considerata in afara regulamentului, de anul viitor.
In schimb, revine in Formula 1 KERS, sistemul de recuperare a energiei cinetice. Acesta nu a fost interzis in 2010, dar nu a fost folosit in urma unui acord mutual al echipelor. in mare, KERS va fi la fel ca in 2009, in sensul ca nu vor fi modificari ale puterii maxime pe care o va furniza. insa inginerii vor avea mai mult de munca pentru a gasi un loc potrivit acestui dispozitiv pe monoposturi, in conditiile in care, in 2009, alimentarea in timpul curselor era permisa, iar, incepand din acest an, nu mai este, ceea ce a presupus prezenta pe masini a unor rezervoare de combustibil mai mari. Astfel, este posibil ca dimensiunile sasiurilor sa creasca fata de sezonul recent incheiat pentru a face loc KERS-ului.
Totodata, FIA a decis sa ridice cu 20 de kilograme greutatea minima a monoposturilor, pana la 640 de kilograme. Aceasta masura vine in sprijinul pilotilor mai grei, in cazul carora se intampinau dificultati in gasirea unei distributii optime a greutatii in masinile echipate cu sistemul KERS si din acest motiv ei renuntau sa-l mai foloseasca.
Rolul KERS este de a stoca energia rezultata din procesul de franare a monoposturilor, energie ce va putea fi folosita apoi in timpul depasirilor. Tot pentru a stimula depasirile, FIA le ofera din sezonul viitor pilotilor posibilitatea de a modifica geometria aripii spate. Acest lucru va putea fi facut numai cand un pilot se va afla la mai putin de o secunda in spatele altuia in zone prestabilite ale circuitului, iar sistemul va fi dezactivat in momentul in care sunt folosite franele. Aripa ajustabila, care, la fel ca sistemul de recuperare a energiei cinetice, nu este obligatorie, va putea fi folosita si in antrenamente, si in calificari, iar FIA spera ca aceasta solutie impreuna cu KERS sa aduca mai multe depasiri pe pista. Aripa frontala mobila, folosita in acest an, va fi interzisa.
Dupa 14 ani de prezenta continua in Formula 1, compania japoneza Bridgestone, furnizoare de pneuri, a decis sa spuna adio Marelui Circ si va fi inlocuita, incepand din 2011, pentru cel putin trei ani, de firma italiana Pirelli. Echipele au avut deja ocazia sa testeze noile pneuri la Abu Dhabi, la cateva zile dupa incheierea editiei 2010 a CM de Formula 1.
Sursa: Mediafax