• Contact
eMaramures
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
eMaramures
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
eMaramures
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Acasa Fără categorie

STATISTICA – Romanii au mers mai des la cumparaturi anul trecut, dar au cheltuit cu doar 2% mai mult decat in 2013

Admin eMM de Admin eMM
18 martie 2015
in Fără categorie
3 min
Share on Facebook

Cosul de cumparaturi pentru bunurile de larg consum a crescut cu 2% anul trecut fata de 2013, avans sustinut de o frecventa de cumparare mai mare, in contrast cu majoritatea tarilor din Europa, 70% din cheltuielile anuale realizate de romani fiind alocate produselor alimentare, potrivit GfK. „In majoritatea tarilor din Europa, frecventa de cumparare se afla pe o curba descendenta. Romania insa nu se aliniaza acestei tendinte, fiind una dintre putinele tari in care frecventa de cumparare este in crestere. Acest lucru vine atat din faptul ca scena de retail modern se dezvolta cu noi magazine si formate de proximitate, dar si datorita faptului ca, in cautarea celor mai bune oferte si sortimente, cumparatorii viziteaza mai multe magazine”, se arata intr-un studiu al companiei de cercetare GfK.

Frecventa de cumparare a romanilor se aseamana cel mai mult cu cea a austriecilor – shopping pentru aprovizionare aproximativ o data la o zi si jumatate pe parcursul unui an.

Mancarea, incluzand atat alimentele proaspete (fructe, legume, lactatele, carne, panificatie) cat si cele cu un termen mai mare de valabilitate (conserve, ulei, faina, malai) reprezinta 70% din valoarea cosului anual de cumparaturi.

„Observam o predilectie mai mare din partea bucurestenilor si a locuitorilor din orasele mari pentru achizitionarea alimentelor proaspete, in special lactate si carne. De cealalta parte insa, familiile tinere au un consum casnic mai mic pe aceasta categorie, cele mai probabile cauze fiind lipsa de timp, dietele specializate, dar si iesirile la restaurant. In acelasi timp insa, gospodariile tinere au cel mai mare interes pentru segmentul de ingrijire personala, mai ales in Bucuresti si in orasele mari”, a declarat, intr-un comunicat, Diana Scaunasu, consumer panel manager, GfK Romania.

In comparatie cu anul 2013, tendinta generala a fost de crestere pentru produsele alimentare (exceptand alimentele proaspete) si pentru cele de ingrijire a casei. Alimentele proaspete, bauturile si produsele de ingrijire personala au avut o evolutie constanta in 2014.

Pe parcursul unui an o familie cheltuieste 6.450 lei pentru bunurile de larg consum destinate consumui casnic (aproximativ 537 lei pe luna). O vizita medie la magazin are valoare de 25 lei.

Comertul modern acopera 54% din piata totala de FMCG (bunuri de larg consum) din Romania, fiind intr-o usoara crestere fata de anul 2013.

Formatele mai mici, de tipul supermarket sau discounter, au avut un ritm de crestere mai alert in 2014, beneficiind de cresterea frecventei de cumparare. Supermarketul este formatul cu cea mai mare crestere si cu cel mai mare trafic in magazin.

Hipermarketurile si-a diminuat ritmul de crestere, insa este cel mai important canal din comertul modern, acoperind mai mult de un sfert din piata.

Primele trei grupuri de retail acopera 33% din valoarea totala a pietei, fiind la mijlocul clasamentului comparativ cu alte tari din Europa Centrala si de Est.

Potrivit GfK, Piata de FMCG din Romania arata potential de crestere si in 2015, fiind una dintre putinele tari din Europa cu crestere volumica.

„Spre deosebire de restul tarilor unde am vazut o evolutie constanta sau cel mult o absorbtie a cresterii pretului, in anul 2014 romanii au avut o crestere in volum de 4,6%. Acesta este un semn pozitiv care ne arata ca piata locala nu este inca saturata, iar apetitul romanilor pentru noi categorii si pentru inovatie este unul cu mare potential”, a adaugat Scaunasu.

Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic in 2014 a tuturor categoriilor de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 3.000 de gospodarii, reprezentativ la nivel national.
Sursa: Mediafax

Stirea anterioara

HUIDUIT - Traian Basescu, la Parchetul ICCJ, pentru a fi audiat ca suspect in dosarul de santaj. Fostul presedinte a fost huiduit

Stirea urmatoare

ACTUALIZARE - NOCTURNA – Sedinta Consiliului Judetean Maramures, amanata pentru ora… 23.00 (VIDEO)

Stirea urmatoare

ACTUALIZARE - NOCTURNA – Sedinta Consiliului Judetean Maramures, amanata pentru ora… 23.00 (VIDEO)

CURS VALUTAR - Cursul de schimb BNR valabil pana in 19 martie 2015

Bloguri eMM recente

EDITORIAL: VINOVAȚII FĂRĂ VINĂ ȘI SPECTATORII AJUNȘI ÎN RING

de eMaramureș
6 mai 2025
0
EDITORIAL: VINOVAȚII FĂRĂ VINĂ ȘI SPECTATORII AJUNȘI ÎN RING

La alegerile prezidențiale din 2004 eram un copil. Aveam 7 ani și habar n-aveam ce se întâmplă în jurul meu...

Citeste mai mult
Anterior Urmator
eMaramures

eMaramures | Știri și informații la zi
office@emaramures.ro

orice media logo –  Servicii de creare site web

Stiri Recente

Atelierele #tbi ajung la Baia Mare: un nou prilej de dialog și colaborare în businessul local

30 iunie 2025

Ultimele informații despre starea lui Ion Iliescu

30 iunie 2025

30 iunie: Soborul Sfinţilor 12 Apostoli. Sf. Ier. Ghelasie de la Râmeţ – Dezlegare la peşte

30 iunie 2025

Nagy Gabor din Unguraș a dispărut de acasă din 27 iunie

30 iunie 2025

Casieriile VITAL S.A. din Baia Mare își modifică programul de funcționare

30 iunie 2025

Navighează după categorie

  • 112
  • Actualitate
  • Alegeri Europarlamentare
  • Alegeri Locale
  • Alegeri Prezidentiale
  • Anunturi
  • Bloguri eMM
  • COVID-19
  • Cultură
  • Editorial
  • Educaţie
  • Fără categorie
  • Monden
  • Opinii
  • Politică
  • Publicitate
  • Război în Ucraina
  • Sănătate
  • Social
  • Sport
  • Știri Externe
  • Știri Naționale
  • Știrile Zilei
  • Timp Liber
  • Utile

Stiri recente

Atelierele #tbi ajung la Baia Mare: un nou prilej de dialog și colaborare în businessul local

Atelierele #tbi ajung la Baia Mare: un nou prilej de dialog și colaborare în businessul local

30 iunie 2025
3 martie, aniversare. Ion Iliescu împlineşte 95 de ani

Ultimele informații despre starea lui Ion Iliescu

30 iunie 2025
  • Termeni de folosire
  • Politica de confidentialitate
  • Politica cookies
  • Cazare Baia Mare
  • Pensiune Sighișoara
  • MrBet

© 2020 eMaramures. Toate drepturile rezervate.

Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri

© 2020 eMaramures. Toate drepturile rezervate.