Premierul rus, Vladimir Putin, a devenit personajul unui joc pe platforma online, care le permite utilizatorilor sa conduca o masina Lada Kalina, sa stinga incendii de padure si „sa-i arunce pe teroristi in latrina”, relateaza RIA Novosti, in pagina electronica. Obiectivul jocului „Fii ca Putin” este cresterea VVP – care reprezinta atat termenul rusesc pentru Produsul Intern Brut, cat si initialele premierului.
In joc, un personaj bidimensional se deplaseaza prin diferite locatii, pentru a strange bonus-uri, inimi si medalii.
Mai multi analisti au afirmat ca jocul se inscrie in apropiata campanie electorala pentru alegerile prezidentiale, in timp ce altii considera ca imaginea lui Vladimir Putin a devenit de mult timp parte a culturii populare.
„Nu sunt chiar sigur ca astfel de lucruri sunt initiate in vreun fel de Putin sau de anturajul sau. Imaginea sa a devenit probabil cu totul altceva decat Putin insusi”, a afirmat analistul Aleksei Makarkin.
Surse guvernamentale au declarat ca Executivul nu a fost anuntat despre intentia producatorului de a folosi imaginea lui Putin intr-un joc online.
Aleksei Kabakov, directorul companiei producatoare, Agency One, a declarat ca jocul face parte dintr-o campanie de promovare a firmei. „Ne-a fost teama ca reactiile vor fi proaste, dar cred ca am facut un joc placut. Ne gandeam la o lovitura de imagine pentru a ne promova agentia (…) Si imediat ne-am gandit la Vladimir Putin”, a adaugat el.
Imaginea premierului rus a mai fost folosita si pentru promovarea unui magazin de pescuit, a unui mall, a unei agentii de voiaj si chiar pentru o marca de gazon.
Sursa: Mediafax