20 de ani de la decizia de a crea numarul de urgenta 112 sunt aniversati in 11 februarie 2011, data care marcheaza Ziua Europeana 112. Numarul, care este comun pentru toate cele 27 de tari ale Uniunii Europene, poate fi folosit pretutindenti in UE pentru a contacta serviciile de urgenta (ambulanta, pompieri si politie). In ciuda celor doua decenii de cand a fost lansat, doar 3 din 4 europeni stiu ca 112 este numarul de urgenta disponibil la nivel european.
Cu prilejul Zilei Europene a Numarului Unic, Serviciul de Telecomunicatii Speciale organizeaza in Dispeceratele 112 vizite ale elevilor, unde se va explica modul corect de apelare. “20 de ani de la infiintarea Numarului Unic de Urgente 112 reprezinta o foarte buna ocazie de a analiza ceea ce am facut pana acum si de a ne recalibra eforturile pentru a oferi cetatenilor, si in continuare, servicii la cele mai inalte standarde profesionale si de cea mai buna calitate”, a spus directorul Serviciului de Telecomunicatii Speciale, gl. lt. ing. Marcel Opris.
In Romania, primul centru de preluare a apelurilor de urgenta a fost deschis la Bucuresti, in iunie 2004, iar in aprilie 2005 s-a reusit punerea in functiune a sistemului in toata tara.
Numarul 112 este gratuit si poate fi apelat de pe orice telefon fix sau mobil in Romania si intreaga Uniune Europeana pentru cazuri in care este necesara interventia agentiilor specializate de interventie, pentru asigurarea asistentei imediate in situatii in care este periclitata viata, integritatea ori sanatatea cetateanului, ordinea publica, proprietatea publica sau privata ori mediul.
Sursa: Ioana Osan