SC Dream Travel SRL, cu sediul in Baia Mare, str. G. Cosbuc, nr. 21, avand CUI RO 18428957, si J24 / 335 / 2006, reprezentata prin Ec. Bogdan Ilut in calitate de director general, considera articolul aparut in presa locala, ieri 03.08.2011, drept nejustificat si calomnios.
Avem incheiat contract de prestari servicii turistice cu d-na Maxim. In contract sunt clar precizate serviciile oferite de noi pt. grupul reprezentat de d-na Maxim.
In data de 29.06.2011, am primit un mail de la tour operator prin care se modifica orarul de zbor ( care oricum nu este precizat in contract), urmand ca plecarea din data de 01.07, sa fie la ora 19.30 in loc de 16.40. Am comunicat acest lucru reprezentantilor grupului, si anume d-nei Maxim, care a fost foarte nemultumita de aceasta schimbare. Pt. a incerca sa rezolvam situatia creata fara voia sau intentia noastra, am chemat-o pe d-na Maxim, la noi la birou, unde i-am propus sa scriem o plangere din partea ei catre Dream Travel, prin care sa precizam nemultumirile grupului pe care il reprezinta ( plangerea este scrisa de mine, si este usor de recunoscut fiind singura plangere depusa ulterior de d-na Maxim, care este fara greseli de ortografie). Aceasta plangere am transmis-o mai departe tour operatorului, rugandu-l sa ma ajute cumva in aceasta problema.
In data de 01.07, dimineata a avut loc o sedinta cu toti tour operatorii pt. Turcia, si ni s-a oferit o solutie si pt. grupul nostru. Solutia consta in intoarcerea avionului,care avea sa fie la ora 18.30, deci nu se mai pierdea o zi din sejur, plus posibilitatea de schimbare a sejurului de la hotelul Kervansaray Lara ( un hotel slab), la hotelul Mukarnas, un hotel net superior si bineinteles mult mai scump. La acest hotel clientii urmau sa primeasca cele mai bune camere din hotel si anume camere Superior Sea View, iar sistemul de masa se transforma din All Inclusive, in Ultra All Inclusive. Am comunicat d-nei Maxim solutia, care i-a convenit de minune, cerandu-mi si un site ca sa poata vizualiza hotelul. Am rugat-o sa vina pe la mine pe la birou pt. a ridica noua documentatie, si anume biletul pt. Hotel Mukarnas, dar dansa nu a venit motivand ca intr-o ora ( la ora 13.00), urma sa plece deja spre aeroport impreuna cu grupul. Acest lucru nu m-a ingrijorat deloc, deorece, atat boarding pass-urile, cat si biletele se ridica in original de la aeroport la check in.
In jurul orei 15.00 – 15.30, m-a sunat d-na Maxim, care imi cerea pe un ton imperativ si foarte colorat, sa schimb hotelul din Mukarnas in Kervansaray, din nou. Am solicitat acest lucru tour operatorului, si mi s-a spus ca nu se mai poate face nimic, listele fiind deja facute.
Mai mult , mi s-a si transmis factura in suma de 12.800 fata de suma de 9840 achitata de clienti, pe care am si achitat-o. Am comunicat din nou d-nei Maxim, ca situatia nu poate fi schimbata dupa bunul plac de cate ori doreste clientul, explicandu-i in acelasi timp si faptul ca hotelul Mukarnas este net superior, fara ai cere nici o diferenta de bani!
In continuare am fost sunat de aceasta persoana si de d-na Turdeanu Ramona, care pe langa diverse injuraturi, m-au si amenintat pe mine si pe familia mea , repetandu-mi ca sunt persoane foarte influente in orasul Baia Mare, si ca imi arata ele mie cum imi inchid firma, si ca vor merge in concediu gratis, exemplificandu-mi ca nu ar fi prima data cand fac acest lucru. Pe aceasta cale am aflat ca nu este prima data cand acest grup actioneaza in acest mod, anul trecut reusind, printr-o practica asemanatoare, sa efectueze un concediu in Bulgaria gratuit, iat in urma cu doi ani au reusit sa bage o firma in faliment.
Scenariul fiind acelasi ca cel folosit in relatia cu mine, gasim ceva sa nu ne convina , incepem cu amenintarile, sunam la prietenii care lucreaza la organele de control, pt. a pune si acestia presiune, si in cele din urma se cere restituirea banilor integral, lucru care le-a iesit anul trecut, iar acum 2 ani au reusit sa bage in faliment, cu aceste practici o agentie de turism.
Neintelegand pe moment intentiile acestor doamne, le-am cerut sa imi comunice ce doresc de fapt, avand in vedere ca au primit un hotel net superior, iar intoarcerea din sejur se facea seara, deci nu se mai pierdea nici o zi din sejur, adica nu mai exista nici un temei pt. plangere sau nemultumiri. Acestea mi-au raspuns ca doresc, totusi, returnarea unei sume care sa reprezinte contravaloarea unei zile din sejur. Pt. a nu continua cu aceasta sarada de joasa speta, am fost de acord ca luni dimineata sa le trimit, in contul de euro, al d-nei Maxim, suma solicitata. Dar, luni dimineata la ora 09.00 am primit un mesaj prin care eram instiintat ca au fost depuse plangeri catre Dream Travel, la absolut toate organele de control abilitate, chiar si la Politia Economica. Normal, ca nu le-am mai depus nici o suma .
De asemenea atasam acestei intampinari, o oferta generala pt. cele 2 hoteluri, plus niste review-uri de pe site-uri acreditate , de unde reiese in mod clar diferenta dintre cele 2 hoteluri.
In plangere d-na Maxim mai face referire si la faptul ca plaja ar fi avut pietre. In contract nu am precizat nici orarul de zbor , nici cum este plaja . Mai mult contractul precizeaza clar ca sejurul este de 7 nopti, nu se refera la nr. de zile, sub nici o forma. Tot in plangere, d-na Maxim precizeaza ca sejurul dansei este de 6 zile. Cum a facut acest calcul, nu stiu, dar astept si eu formula prin care un sejur de 7 nopti se transforma intr-unul de 6 zile.
Intentia meschina a cestor d-ne este mai mult decat clara, dovada fiind si controalele care le-am avut si la care trebuie sa dau raspunsuri. Controale putin fortate ca mod de abordare, dat fiind faptul ca d-nele mai sus mentionate sunt bune prietene cu persoane din conducerea unor institutii de control. Alte institutii care cunosc Dream Travel, care este pe piata din 2001, si in forma actuala din 2006, care verifica pe site-ul Ministerului de Finante,observa ca sunt platite taxe catre stat in contravaloarea a peste 250.000 de euro de-a lungul timpului, mai observa ca Dream Travel este numarul 1 in Top Afaceri Maramures, la sectiunea turism, si locul 3 in topul national, la aceeasi sectiune. Prin urmare actioneaza in consecinta.
SC Dream Travel SRL, v-a da in judecata pe d-na Maxim Nicoleta, in calitate de reprezentant grup, pt. neplata diferenta sejur Kervansaray si Mukarnas, in suma de …. pt. calomnie si dezinformare ( distinsele d-ne mi-au sunat toti clientii spunandu-le ca noi suntem niste tepari, ca nu vor merge nicaierei, etc, lucru care mi-a atras mai multe renuntari la sejururi, solicitari de bani ce reprezentau avans pt. unele sejururi, rezultand o paguba de 38.000 de euro, pana in acest moment, plus certuri si discutii cu parteneri, renuntarile fiind penalizate), furt de baza de date ( nu aveau cam sa imi sune toti clientii, dacat prin spargerea parolei sitemului meu de rezervari ). Toate daunele produse de acest grup sunt evidentiate cu facturi storno, plus cu marturiile clientilor, care au acceptat cu toti sa vina la proces in calitate de martori, si sa declare ca au fost hartuiti cu telefoanele de cele 2 doamne.
Pana la data de 08.07.2011, am avut 628 de clienti in Antalya, cu plecari din Cluj sau Bucuresti, fara nici cea mai mica plangere. Nu mai vorbesc de celelalte destinatii. Acest lucru ar trebui sa dea putin de gandit.
Sursa: Bogdan Ilut, director general