Alesii judeteni au fost de acord sa se faca demersuri pentru a fi intocmit un studiu despre starea actuala a podului si cauzele care au dus la degradarea avansata la doar sase luni de la receptia lucrarilor. De asemenea consilierii au decis sa faca demersuri pentru constructia unui nou pod intre Maramures si Ucraina, mai trainic si mai frumos.
Consilierii maramureseni au decis, vineri, sa se implice in problema inchiderii Podului Istoric de peste Tisa, aflat in Punctul de Trecere a Frontierei Sighetu Marmatiei. Initiativa i-a apartinut consilierului judetean Gheorghe Motoc, care a adus in discutie subiectul chiar de la inceputul sedintei de consiliu.
Gheorghe Motoc a precizat ca pentru populatia din zona podul a fost o adevarata ”gura de aer” sau mai degraba una de fum, pentru ca in ultima vreme a fost folosit pentru traficarea tigarilor din Ucraina in Romania. ”Nu putem sta pasivi la o asemenea situatie. S-au cheltuit bani adusi din Uniunea Europeana, dar si bani din taxele si impozitele locale platite de populatie. Oamenii si-au dat banii ca sa mearga sa cumpere ulei, zahar mai ieftin. Acum le-am luat si aceasta gura de aer.”
Motoc a mai aratat ca acei care au cheltuit banii pentru lucrarile la pod ar trebui sa fie trasi la raspundere. Declaratia a fost sustinuta si de ceilalti consilieri judeteni, care au declarat ca trebuie gasiti vinovatii pentru inchiderea podului la doar sase luni de la inaugurarea oficiala.
Consilierul judetean Alexandru Cosma a declarat sus si tare ca ”trebuie gasiti vinovatii de actuala stare a podului. Trebuie sa vedem exact care este situatia reala de la pod”. El a mentionat ca cei vinovati ar trebui sa plateasca nu numai financiar, ci si penal pentru ca s-a ajuns in aceasta situatie.
Fostul presedinte al Consiliului Judetean din guvernarea PSD a negat ca firma la care a fost actionar ar fi realizat lucrarile la Podul de peste Tisa dupa ce cativa colegi i-au reprosat acest lucru si de perioada in care firma sa executa majoritatea lucrarilor de constructie din judet.
Conducerea CJ Maramures a decis impreuna cu consilierii judeteni sa faca demersuri pe langa prefectura pentru intocmirea un studiu detaliat despre cauzele care au dus la degradarea podului si despre starea actuala a podului. De asemenea s-a convenit sa se faca o expertiza tehnica detaliata despre pod.
Alesii au mai decis ca e nevoie de constructia unui nou pod care sa asigure legatura intre Ucraina si Romania, tot in Maramures si cel mai probabil tot la Sighetu Marmatiei. In opinia lor, podul trebuie sa aiba in continuare regim comercial ti sa fie destinat transportului de marfa. Primele demersuri se vor face in sedinta viitoare de consiliu, dupa cum au hotarat alesii.
Circulatia rutiera si pietonala peste podul istoric de peste raul Tisa, prin punctul de frontiera de la Sighetu Marmatiei, a fost interzisa complet in 23 august pe o perioada nedeterminata dupa ce o comisie de experti a avertizat ca exista risc de prabusire.
Podul de peste Tisa a fost consolidat in perioada 2000-2001, cu un buget de 373.000 de euro. Acesta este din lemn si are o lungime de 227,5 metri, o latime maxima de 3,8 metri si este destinat traficului pietonal si celui rutier, avand o singura banda. Pe acesta era permisul accesul auto al autovehiculelor sub 3,5 tone, el facand legatura intre localitatile Sighetu Marmatiei (Romania) si Solotvino (Ucraina). El a fost inaugurat la jumatatea lunii ianuarie, in prezenta presedintilor Romaniei si Ucrainei, Traian Basescu, respectiv Viktor Iuscenko.
Sursa: Camelia Tocaci







– Servicii de creare site web
