Procedura de solicitare si eliberare a documentelor pentru infiintarea unei societati comerciale s-a complicat, dubland timpul necesar lansarii unei firme, astfel incat numarul agentilor economici noi va scadea cu cel putin 20% in acest an, potrivit unor avocati specializati in drept comercial.
Noile reglementari privind infiintarea firmelor, corelate cu un al doilea an consecutiv de criza economica, vor duce la o scadere cu cel putin 20% a numarului firmelor noi, a mentionat cabinetul de avocatura Scarlatescu Law Office.
Anul 2010 este al doilea in care numarul celor care apeleaza la serviciile unui avocat pentru infiintarea unei firme este in scadere, iar noile masuri luate de Guvern vor duce la o diminuare si mai mare a numarului celor care doresc sa-si deschida o afacere noua, potrivit sursei citate.
Una dintre solutiile temporare propuse mentioneaza ca firma nou infiintata sa aiba sediul social la cabinetul avocatului care inregistreaza societatea comerciala respectiva.
„Procedura de solicitare si eliberare a documentelor pentru infiintarea unei societati comerciale s-a complicat si in anumite conditii poate duce la blocaje. Noua lege detaliaza procedura de obtinere de la administratia finantelor publice a certificatului care atesta cate sedii sociale sunt situate la acea adresa”, a declarat Simona Olteanu, Managing Partner la Scarlatescu Law Office.
Olteanu spune ca ordinul nu stabileste si procedura de radiere a sediilor din baza de date respectiva, motiv pentru care, pana la aparitia unei reglementari in acest sens, apartamentele in care s-au inregistrat sedii in conformitate cu noua procedura (sedii care din varii motive vor fi mutate in scurt timp) vor ramane blocate intrucat in baza de date a administratiilor financiare vor figura in continuare ca sedii sociale ale unor firme.
Ca urmare, durata demersurilor de inregistrare a unei firme va creste proportional cu durata necesara obtinerii respectivului certificat, respectiv se va dubla. Avocatii propun doua solutii pentru investitorii care nu mai au posibilitatea inregistrarii sediilor sociale in apartamente, respectiv folosirea cladirilor de birouri sau a sediului cabinetului de avocatura.
Sursa: Mediafax