Google foloseste uriasa baza de date proprie privind shopping-ul online pentru a construi „Google Price Index”, un serviciu care ar indica preturile si implicit inflatia din diferite tari si regiuni ale lumii si ar putea reprezenta o alternativa la statisticile oficiale, potrivit Financial Times.
Proiectul „Google Price Index” (GPI), un serviciu care ar indica preturile si implicit inflatia din diferite tari si regiuni ale lumi ca alternativa la statisticile oficialei, demonstreaza ca datele economice pot fi centralizate mult mai rapid folosind surse online.
Statisticile oficiale privind inflatia (indicele preturilor de consum) sunt colectate „manual” din magazine si apar lunar, cu o intarziere de cateva saptamani fata de perioada analizata. Economistul sef al Google, Hal Varian, a mentionat ca GPI este in lucru si ca Google nu a decis inca daca il va lansa ca serviciu disponibil publicului.
Varian a subliniat ca GPI nu reprezinta un inlocuitor direct al inflatiei oficiale, deoarece gama de produse comercializate pe internet este diferita de cea regasita in intreaga economie. Spre exemplu, piata rezidentiala influenteaza inflatia din SUA in proportie de 40%, ponderea fiind insa de numai 18% in cazul indicelui Google.
Totusi, in cazul bunurilor care se tranzactioneaza in volume similare atat online, cat si prin comertul traditional, Varian spune ca indicii sunt „destul de bine corelati”. De asemenea, economistul sef al Google a afirmat ca lucreaza la „anticiparea prezentului”, adica determinarea unor indicatori economici in timp real, cu mult inainte de publicarea datelor oficiale.
Sursa: Mediafax