Mesajele pe Twitter, utilizate de catre candidatii la alegerile prezidentiale americane din noiembrie pentru a mobiliza alegatorii, a colecta fonduri sau a face campanie, ar putea, pentru prima data, sa influenteze alegerile, relateaza AFP. Twitter poate „influenta cursul dezbaterii nationale”, apreciaza Zach Green, directorul firmei de studii media 140Elect, care ofera consiliere politicienilor cu privire la utilizarea Twitter.
„Twitter poate injecta un mesaj in dezbaterea nationala si poti sa iti exprimi opinia in aceasta privinta inainte sa apara vreun articol de presa”, declara Green pentru AFP. „Poti intra, de asemenea, intr-o dezbatere nationala, pentru ca Twitter permite candidatilor sa se adreseze oamenilor direct„, continua el.
In opinia lui Tony Fratto, un fost purtator de cuvant al Casei Albe in timpul presedintiei lui George W. Bush si directorul firmei de consultanta Hamilton Place Strategies, Twitter poate face diferenta. „A permis echipelor electorale sa se adreseze unui numar mare de oameni foarte repede si ieftin”, explica el pentru AFP. „Nu numai ca poti sa adresezi un mesaj unor milioane de oameni, dar poti totodata sa raspunzi foarte repede unor acuzatii. Inainte trebuia sa creezi un mesaj pentru televiziune sau sa scrii un comunicat de presa”, aminteste Fratto.
Presedintele democrat Barack Obama il domina, de departe, pe rivalul sau republican pe Twitter, cu 18,7 milioane de abonati, fata de mai putin de 900.000, cati are Mitt Romney. Obama posteaza de zece ori mai multe mesaje pe Twitter decat Romney. Insa mesajele acestuia din urma sunt cel mai adesea impartasite si retransmise, ceea ce sugereaza ca sustinatorii sai sunt mai „motivati”, remarca Green.
Potrivit Centrului de cercetare Proiectul pentru Excelenta in Jurnalism (PEJ), echipa Obama „domina” in comunicarea digitala, in special pe Twitter, pe care il utilizeaza pentru a se adresa unor grupuri bine conturate, si anume membrilor comunitatii hispanice si femeilor. In opinia directorului PEJ, Tom Rosenstiel, „utilizarea tot mai intensa a digitalului nu inseamna mai multe voturi, ci ca, din punct de vedere istoric, candidatii care au utilizat progresul tehnic au avut un avantaj”.
Sursa: Mediafax