Primăria Municipiului Baia Mare trece printr-o reorganizare semnificativă, după ce consilierii locali au aprobat, în ședința de astăzi, noua organigramă propusă de primarul interimar Doru Dăncuș. Printre cele mai importante modificări: desființarea a trei funcții de conducere — două posturi de directori și un post de director adjunct.
„N-am venit aici să păzesc funcții”, a declarat Doru Dăncuș, subliniind că noua structură administrativă este „mai suplă, mai eficientă și mai apropiată de nevoile cetățenilor”.
Direcții reorganizate și servicii relocate
Reorganizarea vizează, printre altele, Direcția Achiziții, unde Dăncuș spune că a identificat întârzieri în derularea procedurilor și lipsă de coordonare în echipele de evaluare a ofertelor. Serviciul Logistic, anterior subordonat acestei direcții, trece acum la Direcția Patrimoniu.
De asemenea, Serviciul Tehnologia Informației va funcționa sub denumirea Digitalizare și IT și se va regăsi în subordinea Direcției Proiecte. Scopul este atragerea mai eficientă de fonduri europene pe noile axe de finanțare pentru proiecte smart city.
Schimbări și la Poliția Locală
Direcția Generală Poliția Locală va suferi la rândul ei modificări. Posturi din zona administrativă („back office”) vor fi relocate în zona operațională, iar două compartimente noi vor fi înființate:
-
Compartimentul Patrulare Canină
-
Compartimentul Patrulare pe Biciclete
Acestea vor contribui, potrivit edilului, la îmbunătățirea siguranței și ordinii publice în oraș.
Unificare în comunicare
O altă schimbare vizează unificarea comunicării instituționale: Serviciul de Relații cu Publicul va intra în structura Direcției de Comunicare și Relații Internaționale, pentru eliminarea redundanțelor.
„Reducem cheltuielile, facem ordine, eficientizăm, simplificăm. Așa cum am anunțat și cum mi-am asumat înaintea băimărenilor!”, a mai spus Doru Dăncuș, mulțumindu-le consilierilor locali pentru sprijinul acordat prin votul lor.