Sute de reclamatii privind telefonia mobila si fixa au fost primite la Comisariatul Judetean pentru Protectia Consumatorilor Maramures (CJPC) in primele noua luni ale acestui an. Responsabilii institutiei au aratat ca exista foarte multe cazuri in care maramuresenii se plang ca au cazut victimele unor mesaje false primite pe telefonul mobil. Nemultumiri au existat si in privinta telefoniei fixe. Zeci de baimareni au ramas fara conexiune timp de o luna, dupa ce le-a fost furat calbul telefonic iar societatea responsabila a intarziat sa remedieze problema.
Rapoartele CJPC arata ca numerosi maramureseni s-au plans de faptul ca primesc SMS-uri care au ca scop escrocarea. Mai mult, unii dintre ei au inregistrat inclusiv pagube din cauza ca au dat crezare mesajelor care ii anuntau ca au castigat diverse bunuri sau bani. Comisarul sef al institutiei sustine ca va sesiza politia pe aceasta problema, chiar daca alte incercari de a da de urma escrocilor au dat gres.
“Cei care ne-au sunat reclama ca au fost contactati telefonic sau li s-a trimis SMS-uri ca o anumita firma sarbatoreste jubileul si ca ei au fost desemnati castigatori ai unui telefon mobil si a unei sume de 5.000 de euro. Sunand la numarul de telefon respectiv li s-a spus ca au fost desemnati castigatori, dar ca, pentru a li se face transferul in conturile lor, trebuie sa depuna intr-un cont 600 de lei. Rog consumatorii sa nu dea curs acestor apeluri, deoarece este o inselatorie”, a explicat comisarul sef Olivia Ardelean.
Un numar de 106 sesizari exista si pe segmentul furnizarii serviciilor de telefonie fixa, cablu si internet. Numai in luna septembrie in jur de 30 de baimareni din cartierul Sasar au reclamat ca nu le functioneaza telefonul fix. Problema a aparut dupa ce s-a furat cablul telefonic pe o suprafata destul de mare. Desi ar fi trebuit sa remedieze defectiunea in termen de 72 de ore, operatorul economic a intervenit abia dupa o luna.
“Mai mult de o luna au stat fara telefonia fixa. Operatorul de la Cluj a verificat si a constatat ca s-a furat cablul pe o suprafata destul de mare si pentru acest lucru nu au putut beneficia de serviciile de telefonie. Au fost scutiti de abonament pe perioada respectiva, dar ei nu sunt multumiti de acest lucru, deoarece ei aveau nevoie de serviciile telefonice”, a explicat Ardelean.
In cazul societatii de telefonie fixa, comisarii de la Protectia Consumatorilor au aplicat o amenda de 20.000 de lei, pentru ca nu a fost respectat termenul de remediere a defectiunii. In verificari sunt si cazuri de maramureseni care au semnalat nu le-a fost reparat telefonul in termenul de garantie, dar si unele de nerespectare a contractelor incheiate cu operatorii de telefonie.
Sursa: Camelia Tocaci