Aproximativ jumatate dintre romani cred ca in perioada crizei preturile la produsele alimentare si nealimentare au fost majorate, in timp ce peste 40% considera ca au ramas neschimbate, iar 46% au observat mai multe promotii, potrivit unui studiu al firmei de cercetare Mercury Research. Studiul, realizat la sfarsitul lunii octombrie 2009, pe un esantion de 780 de persoane, a urmarit perceptiile romanilor peste 18 ani privind masurile luate de companiile de bunuri de larg consum in perioada de criza in comparatie cu perioada de dinainte.
Astfel, 49% dintre respondenti au apreciat ca preturile la produsele alimentare au crescut, in timp ce 44% au remarcat o majorare la cele nealimentare.
De asemenea, 43% considera ca in perioada crizei preturile la produsele alimentare au ramas neschimbate, iar 7% au remarcat o diminuare a preturilor. Pentru produsele nealimentare, 45% au afirmat ca preturile au ramas la fel, iar 12% ca sunt mai mici.
Pe de alta parte, consumatorii sunt de parere ca recesiunea a adus mai multe promotii, oferte speciale, tombole si concursuri la produsele alimentare si nealimentare. Mai exact, 46% dintre romani au remarcat o crestere a numarului de promotii la produsele alimentare, iar 40% dintre cei chestionati au declarat ca au fost mai multe oferte speciale pentru cele nealimentare.
Studiul a relevat ca numarul de reclame nu a fost perceput ca fiind mai mic in perioada crizei fata de cea premergatoare acesteia.
Sursa: Mediafax