Biroul de Circumscriptie Judeteana nr. 26 Maramures constituit pentru referendumul din 29 iulie are biroul in cladirea Palatului Administrativ Baia Mare, in camera 104. Programul de lucru a fost stabilit intre orele 9.00-15.00. Toate persoanele interesate sa obtina informatii publice cu privire la desfasurarea consultarii publice le pot obtine si telefonic, la numarul 0262.211.268. De asemenea, exista o linie de fax: 0262.211.264. In Maramures vor fi constituite 397 de sectii de votare, cu una in plus la Feresti fata de alegerile locale. Numarul a fost suplimentat la cererea Primariei Giulesti.
Prefectul Sorin Rednic a declarat ca au fost distribuite primarilor listele electorale permanente, in conformitate cu programul calendaristic, urmand ca acestea sa fie reactualizate. ”Am dispus verificari pentru buna functionare a unui grup electrogen, in scopul de a asigura alimentarea permanenta cu energie electrica a B.E.J., respectiv a statiei de prelucrare a datelor, in cazul aparitiei unor deficiente in sistem. Au fost intreprinse demersurile necesare pentru confectionarea stampilei B.E.J., a stampilelor de control, a tusului de culoare albastra si a tusierelor. In ceea ce priveste asigurarea ordinii si linistii publice au fost luate masuri specifice, asemanatoare cu cele din data de 10 iunie”, a mai aratat reprezentantul guvernului in Maramures.
Sorin Rednic a mai precizat ca organizatorii adunarilor publice au obligatia de a depune declaratia scrisa la primariile municipale, orasenesti sau comunale pe al caror teritoriu urmeaza sa aiba loc adunarea, cu cel putin trei zile inainte de data desfasurarii acesteia, in care trebuie sa mentioneze denumirea sub care este cunoscut grupul organizator, scopul, locul, data, ora inceperii si durata actiunii, traseele de afluire si defluire, numarul aproximativ al participantilor, persoanele imputernicite sa asigure si sa raspunda de masurile de organizare, serviciile pe care le solicitã din partea consiliului local, a politiei locale si jandarmeriei, potrivit modelului prezentat in anexa prezentei legi.
La nivelul fiecarei unitati administrativ-teritoriale (consiliilor locale) a fost infiintata si functioneaza o comisie de avizare care este alcatuita din primarul localitatii, secretarul unitatii administrativ-teritoriale, dupa caz, si reprezentanti ai politiei si jandarmeriei. Organizatorii trebuie sa anunte jandarmii cu 48 de ore inainte de desfasurarea adunarii publice.
Adunarile publice care se vor desfasura, in aer liber, pe perioada campaniei electorale trebuie sa se desfasoare in mod pasnic si civilizat, cu protectia participantilor si a mediului ambiant, fara sa stanjeneasca folosirea normala a drumurilor publice, a transportului in comun, cu exceptia celor autorizate, functionarea institutiilor publice sau private, a celor de invatamant, cultura si sanatate, a unitatilor economice ori sa degenereze in actiuni turbulente de natura a pune in primejdie ordinea si linistea publica, siguranta persoanelor, integritatea corporala, viata sau bunurile acestora ori ale domeniului public.
Manifestarile nu se pot desfasura si continua, conform prevederilor legislatiei in vigoare, dupa ora 23.00, caz in care intra sub incidenta dispozitiilor Legii nr. 61/1991 pentru sanctionarea faptelor de incalcare a unor norme de convietuire sociala, a ordinii si linistii publice, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.
Sursa: Ioana Osan