Gigantul american media Walt Disney, care detine si faimosul parc, a anuntat ca va interzice reclamele la fast food in retelele sale TV, radio si online si va impune noi standarde de nutritie pentru a combate cresterea cazurilor de obezitate la copii, relateaza BBC.
Totusi, noile reguli nu vor intra in vigoare pana in 2015 si o mare parte va depinde de modul in care Disney defineste fast food. Producatorii de fast food si bauturi cu zahar cheltuiesc aproximativ 1 miliard de dolari pe an (650 milioane de lire) pe reclame care ii vizeaza pe copiii cu varsta sub 12 ani.
Disney a anuntat ca orice tip de cereale cu mai mult de 10 grame de zahar pe portie si mancare ce contine peste 500 de calorii nu vor mai aparea in reclame.
Bauturile dulci si produsele cu continut mare de sare vor fi de asemenea interzise pentru reclame, a anuntat compania. Un responsabil al companiei, Bob Iger, a admis ca aceasta masura ar putea cauza o scadere pe termen scurt a veniturilor obtinute din reclame, dar a adaugat ca firma va adapta si crea noi produse care sa intruneasca noile standarde.
Prima Doamna Michelle Obama, un sustinator activ al combaterii obezitatii la copii, a descris initiativa ca fiind „game changer” /schimbarea regulilor jocului/ si a salutat planul. ‘In urma cu cativa ani, daca mi-ati fi spus mie sau oricarei alte mame sau oricarui tata ca copiii lor nu vor mai vedea o singura reclama la produse fast food in timp ce uita la desenele animate favorite /../ nu v-am fi crezut’, a declarat Prima Doamna a SUA citata de Associated Press.
Studii recente au indicat ca aproape o treime din copiii din SUA sunt supraponderali sau obezi. Saptamana trecuta, primarul New York-ului, Michael Bloomberg, a propus o interdictie la vanzarile de bauturi cu concentratie mare de zahar in restaurante, cinematografe si arene sportive.
Sursa: Agerpres