Apple ramane cea mai valoroasa marca din lume cu o valoare de 113,165 miliarde de euro (in crestere cu 3% comparativ cu anul trecut) potrivit editiei din 2014 a clasamentului eurobrand Global Top 100, informeaza un comunicat de presa.
Pe locul secund de situeaza Google, cu o valoare de 67,471 miliarde de euro, in crestere cu 23%. Google a devansat pentru prima data Coca Cola, brand cu o valoare de 64,775 miliarde de euro, minus 4%. Toate cele mai valoroase 10 branduri din lume sunt companii cu sediul in SUA.
In ceea ce priveste Europa, grupul francez de produse de lux LVMH ramane cel mai valoros brand, cu o valoare de 39,251 miliarde de euro, locul 12 la nivel mondial, urmat de Nestle cu o valoare de 33,049 miliarde de euro si AB Inbev cu o valoare de 29,858 miliarde de euro.
In total, SUA sunt reprezentate de 46 din 100 cele mai valoroase branduri din lume, urmata de Europa cu 41 de branduri si Asia cu 13 branduri.
Pe segmente de activitate, Volkswagen Group este cea mai valoroasa marca din industria auto globala, 25,61 miliarde de euro, locul 21 la nivel global. Cea mai mare crestere a valorii unui brand din Europa a fost inregistrata in cazul Daimler Group (20,6%) urmat de o alta companie germana Deutsche Telekom Group (crestere de 12,1%).
In Asia, operatorul de telefonie China Mobile ramane cel mai valoros brand , 43,929 miliarde de euro locul 11 la nivel mondial insa constructorul auto japonez Toyota a inregistrat cea mai mare crestere a valorii comparativ cu anul trecut (15,20%).
Acest clasament a fost realizat in urma analizarii a peste 3.000 de branduri de companii din 16 industrii cu comparatii intre Europa, America si Asia.
Sursa: Agerpres