Un ordin al ministrului educatiei arata ca viitorii directori – chiar si adjunctii – trebuie sa fie titulari si sa aiba minimum gradul didactic II, sa stie macar o limba straina, sa lucreze bine pe calculator si sa dea dovada ca sunt manageri priceputi.
Ministrul Mihail Hardau a aratat ca, dupa ce vor trece de concursul organizat la nivel de judet si vor fi numiti oficial pe functii, sefii institutiilor de invatamant vor intra intr-o perioada de proba.
In termen de 90 de zile, ei trebuie sa demonstreze ca stiu cu ce se mananca managementul unei unitati scolare, sa intocmeasca proiecte si sa atraga fonduri ca sa isi pastreze functiile.
S-au schimbat si conditiile privind varsta candidatilor. “Sase dosare au fost respinse in Maramures pentru ca respectivii dascali aveau mai putin de patru ani pana la varsta standard de pensionare. Inainte era luata in calcul varsta maxima de pensionare, iar acestia s-ar fi incadrat”, a precizat inspectorul general Sandu Pocol.
Seful Inspectoratului Scolar Maramures a explicat ca examenul pentru ocuparea posturilor de directori a inceput luni si se va incheia vineri pentru ca sunt numeroase probe pe care candidatii trebuie sa le treaca.
Profesorii au programat in prima faza un examen scris, in care vor prezenta un proiect de management pentru institutia pe care vor sa o conduca. Apoi vor intra la interviu si la proba de limba straina, unde vor fi pusi sa traduca la prima lectura, asemeni elevilor.
Cei care vor lua concursul organizat de inspectorat vor avea nevoie si de acordul ministrului educatiei ca sa acceada la functii. Directorii si adjunctii unitatilor de invatamant vor avea mandate de patru ani, care vor include si cele trei luni de proba.
Sursa: Larisa Tivadar