• Contact
eMaramures
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
eMaramures
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
eMaramures
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Acasa Fără categorie

Cum a ajuns Ungaria să aibă de 2,5 ori mai mulţi kilometri de autostradă, iar Portugalia de 4 ori mai mulţi decât România

Admin eMM de Admin eMM
5 septembrie 2018
in Fără categorie
2 min
Cum a ajuns Ungaria să aibă de 2,5 ori mai mulţi kilometri de autostradă, iar Portugalia de 4 ori mai mulţi decât România

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Share on Facebook

 România este unica ţară la nivel european care timp de 10 ani, în perioada 1990-2000, a reuşit „performanţa“ de a nu construi niciun kilometru de autostradă.

Statisticile europene legate de dezvoltarea reţelei de autostrăzi sunt nemiloase cu România, din nou piaţa locală îngroşând rândurile codaşilor în ceea ce priveşte marile proiecte de infrastructură, după cum arată datele comparative cu anul 1990.

Astfel, dacă în 1990, România avea 113 kilometri de autostradă, timp de 10 ani lucrurile au rămas aşa, blocate, aceasta fiind singura ţară la nivel european care timp de o decadă a bătut pasul pe loc.

În timp ce piaţa locală stătea degeaba, vecinii construiau zeci de kilometri de autostradă care mai târziu s-au tradus în investiţii de miliarde de euro.

Ungaria, de exemplu, a construit în perioada 1990-2000 peste 180 de kilometri de autostradă, iar Bulgaria a reuşit şi ea să finalizeze 46 de kilometri de autostradă. Portugalia, de exemplu, este deja un subiect de manual, în perioada 1990-2000 finalizând peste 1.100 kilometri de autostradă.

Lucrurile nu s-au redresat nici în anii care au urmat, promisiunile de proiecte rămânând blocate în sertarele ministrilor care s-au perindat pe la Transporturi. Astfel la finalul anului 2015, România avea 747 kilometri de austostradă, nivel similar cu cel din prezent, având una dintre cele mai slabe performanţe la nivel european în ceea ce priveşte dezvoltarea acestei infrastructuri strategice. În acest timp, Portugalia a ajuns la peste 3.000 de kilometri de austradă, Croaţia a ajuns la 1.310 kilometri, iar Ungaria s-a apropiat de 1.900 de kilometri de autostradă.

„Pentru a face faţă transporturilor, noi optimizăm în permanenţă soluţiile alese, feroviar, camion sau naval. Încurajăm dezvoltarea infrastructurii nu pentru noi, ci pentru economia ţării“, a declarat recent Antoine Doucerain, directorul general al Au­to­mobile Dacia şi şeful Grupului Renault în România. El a preluat conducerea în primăvara acestui an după ce Yves Caracatzanis a preluat funcţia de director al AvtoVaz, gigantul rus controlat de Alianţa Renault-Nissan.

Deşi Dacia este unul dintre cei mai stabili investitori pe plan local, lipsa infrastructurii se vede în incapa­citatea de a atrage pe plan local inves­tiţii noi de proporţii.

Recent, BMW Group, unul dintre cei mai mari constructori de auto­mobile premium din lume, a anunţat că va construi o uzină nouă de automobile în Ungaria, în apropierea oraşului Debrecen. Investiţia va fi de un miliard de euro, zona de producţie va oferi o capacitate de până la 150.000 de unităţi pe an şi va crea peste 1.000 de locuri de muncă, iar in­frastructura a contat în această decizie.

Dar nu doar la infrastructura ru­tieră România este codaşă.

Astfel, harta trenurilor de mare viteză se opreşte în estul Europei, în contextul în care dacă în Vest trenurile Ñzboarăì cu mai bine de 250 de kilometri la oră, în România abia se târâie cu 45 de kilometri la oră, cele de călători. Trenurile de marfă merg cu 20 de kilometri la oră.

Situaţia căilor ferate din România este dezastruoasă, statisticile arătând că în acest moment România are acelaşi număr de kilometri ca acum 100 de ani, adică aproximativ 11.000 de kilometri.

Stirea anterioara

Fotbal. Liga a IV-a. Luceafărul Strâmtura s-a retras

Stirea urmatoare

Pesta porcină a ajuns la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie

Stirea urmatoare
Pesta porcină a ajuns la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie

Pesta porcină a ajuns la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie

Țara pe care vecinii o transformă în insulă. Proiectul care schimbă geografia Golfului Persic

Țara pe care vecinii o transformă în insulă. Proiectul care schimbă geografia Golfului Persic

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Sunt de acord cu Termeni de folosire si Politica de Confidentialitate.

Bloguri eMM recente

EDITORIAL: VINOVAȚII FĂRĂ VINĂ ȘI SPECTATORII AJUNȘI ÎN RING

de eMaramureș
6 mai 2025
0
EDITORIAL: VINOVAȚII FĂRĂ VINĂ ȘI SPECTATORII AJUNȘI ÎN RING

La alegerile prezidențiale din 2004 eram un copil. Aveam 7 ani și habar n-aveam ce se întâmplă în jurul meu...

Citeste mai mult
Anterior Urmator
eMaramures

eMaramures | Știri și informații la zi
office@emaramures.ro

orice media logo –  Servicii de creare site web

Stiri Recente

Papa Leon vizitează mormântul Papei Francisc şi un sanctuar dedicat Fecioarei Maria în prima sa călătorie în afara Vaticanului

11 mai 2025

FCSB este campioana României

10 mai 2025

Papa Leon al XIV-lea, au fost publicate stema şi motoul

10 mai 2025

INTERVIU: Hand-made din Maramu’ – „Brățări tradiționale pe Apple Watch”

10 mai 2025

Sportivii de la o echipă de baschet din Baia Mare, implicați într-un accident rutier la Brașov. ACTUALIZARE

10 mai 2025

Navighează după categorie

  • 112
  • Actualitate
  • Alegeri Europarlamentare
  • Alegeri Locale
  • Alegeri Prezidentiale
  • Anunturi
  • Bloguri eMM
  • COVID-19
  • Cultură
  • Editorial
  • Educaţie
  • Fără categorie
  • Monden
  • Opinii
  • Politică
  • Publicitate
  • Război în Ucraina
  • Sănătate
  • Social
  • Sport
  • Știri Externe
  • Știri Naționale
  • Știrile Zilei
  • Timp Liber
  • Utile

Stiri recente

Papa Leon vizitează mormântul Papei Francisc şi un sanctuar dedicat Fecioarei Maria în prima sa călătorie în afara Vaticanului

Papa Leon vizitează mormântul Papei Francisc şi un sanctuar dedicat Fecioarei Maria în prima sa călătorie în afara Vaticanului

11 mai 2025
FCSB este campioana României

FCSB este campioana României

10 mai 2025
  • Termeni de folosire
  • Politica de confidentialitate
  • Politica cookies
  • Cazare Baia Mare
  • Pensiune Sighișoara
  • MrBet

© 2020 eMaramures. Toate drepturile rezervate.

Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri

© 2020 eMaramures. Toate drepturile rezervate.