O dezbatere despre antreprenoriatul feminin a fost organizata la Bruxelles. Barbara Matera – parlamentar italian in Parlamentul European din partea Partidului Popular European (EPP Group) si vicepresedinta Comisiei pentru egalitataea si drepturile femeii, si Seldia – Asociatia Europeana de Vanzari Directe, au organizat in 12 iulie, dezbaterea cu tema: “Female Entrepreneurship – Masuri de crearea unui climat mai favorabil in Europa”.
Evenimentul a avut loc in cadrul Parlamentului European in atmosfera unui „lunch discussion” iar majoritatea din sala a fost reprezentata de femei din diferite domenii de activitate. Dezbaterea a inceput de la cifrele prezentate de oficialii Seldia, care au anuntat ca asociatia reprezinta peste 4,5 milioane de vanzatori directi in UE, 80% fiind femei.
Vanzarile directe au fost prezentate ca o solutie si de catre Gail Reynolds, care a impartasit din experienta ei in acest domeniu. A povestit ca si-a inceput activitatea pentru a-si face noi prieteni, iar la acel moment nu avea nicio calificare, in schimb avea statutul de mama singura. Ea a pornit la un drum lung construindu-si astfel propriul imperiu in vanzarea de produse cosmetice.
La dezbatere a fost prezenta si Isabella Lenarduzzi, cu peste 25 de ani de experienta ca antreprenor social si expert in comunicare pe o gama larga de subiecte, inclusiv emanciparea femeilor, invatamantului si integrarii europene. In 2006 a lansat JUMP – Platforma dedicata vietii profesionale pentru femei. De asemenea, printre vorbitori s-a numarat Madi Sharma, membru al Grupului de Angajatori al Comitetului Economic si Social European de la Bruxelles.
Dispunand de marturii de viata reale ale femeilor de afaceri de succes, dezbaterea a atins tendintele actuale, obstacolele contemporane si solutii, obiectivul fiind stimularea gandurilor suplimentare in modul de promovare a antreprenoriatului feminin in mod eficient.
Sursa: Doris Uglar