Publicitatea online dispune de mai multe instrumente decat cea traditionala si exploateaza la maximum creativitatea, potrivit specialistilor in domeniu prezenti, marti, la dezbaterea privind campaniile online eficiente, desfasurata in cadrul RoNewMedia 3.0.
Potrivit specialistilor prezenti la dezbatere, marimea pietei de publicitate online din Romania pe anul 2008 depaseste cu 6 milioane de euro valoarea estimata prin studiul ROADS al IAB Romania si Pricewaterhouse Coopers Romania, de 20 de milioane de euro, potrivit Newsin.
„In mediul online se poate contabiliza orice si va recomand sa folositi tot timpul aceasta oportunitate. Trebuie sa aveti mai multe planuri de rezerva, pe care sa le puteti implementa rapid. Trebuie sa fiti creativi. Daca nu puteti masura, nu puteti invata. Comportamentul vizitatorilor este foarte complex si se modifica permanent, de aceea trebuie analizat mereu si actionat in consecinta”, a declarat Pascal Viguie, presedinte al KanKan SA, in cadrul dezbaterii „Ce deosebeste o campanie online eficienta de una facuta «ca sa fie»? Cum se declina inteligent pe web o campanie offline?”.
In Romania, bugetul alocat publicitatii online reprezinta sub 5% din bugetul total alocat de o companie pentru publicitate, s-a mai subliniat la dezbatere. In Slovacia, tara cu doar 5 milioane de locuitori, valoarea totala a pietei de publicitate online este egala cu cea din Romania.
Potrivit polonezului Tomasz Teodorczyk, director de vanzari la Nugg.ad, in urma cu doi ani, publicitatea online din Polonia beneficia de investitii de sub 5% din bugetele totale alocate publicitatii, insa, in 2009, acest domeniu primeste aproximativ 11% din bugetele alocate de companiile poloneze publicitatii.
„Mediul online a devenit masurabil, chiar daca inca nu sunt studii de eficienta. Nu se stie exact care este aportul publicitatii online la rezultatele finale ale unei campanii”, a declarat, cu acelasi prilej, Arina Ureche, director general al BRAT.
RoNewMedia, unul dintre cele mai importante eventimente ale industriei New Media din Romania, reuneste mai multi lideri si consultanti de top din tara si strainatate, care dezbat mai multe teme legate implicatiile erei digitale. Printre punctele-cheie ale discutiilor RoNewMedia 3.0 se numara “Web 3.0”, “Mobile Web” si “Mobile Marketing”, “Blogging”, “Campanii virale”, “User Generated Content”, “Retele sociale”, “Digital Signage” si “Monetizarea website-urilor de dating”.
Sursa: Newsin