Facebook a urmat exemplul altor giganti tehnologici americani, precum Google si Yahoo!, si a publicat cifrele privind diversitatea etnica si prezenta feminina in companie, relevand ca doar 31% din angajati sunt femei, iar 4% sunt hispanici, informeaza joi agentia EFE.
Cifrele publicate de Facebook nu difera in aceasta privinta de restul companiilor din sector: profilul majoritar al angajatilor sunt barbati albi sau asiatici, in timp ce femeile au o prezenta de sub 40%, iar procentul persoanelor de culoare (nu doar afro-americani) si al hispanicilor este extrem de redusa.
Din cei aproximativ 7.000 de angajati confirmati de compania Facebook din SUA, 69% sunt barbati, fata de 31% de femei, in timp ce diversitatea etnica este de 57% albi; 34% asiatici; 4% hispanici; 3% alte rase si 2% persoane de rasa neagra. Sunt cifre similare celor dezvaluite de Google, la 28 mai, cand a publicat un grafic in care domina barbatii (70%) si rasa alba (61%), in conditiile in care 30% din angajati sunt femei si doar 3% sunt hispanici.
“La Facebook, diversitatea este esentiala pentru a reusi in misiunea noastra. Elaboram produse pentru a conecta lumea, ceea ce inseamna ca avem nevoie de o echipa care sa inteleaga si sa ilustreze comunitatile, experientele si culturile diferite”, noteaza totusi intr-un comunicat Maxine Williams, responsabilul la Global Diversity al celei mai mari retele de socializare din lume.
Sursa: Agerpres