Afaceri - Economic

Pâinea se scumpește de luna aceasta, din cauza majorărilor la prețul gazelor și al energiei electrice

Pâinea se va scumpi cu câteva procente de luna aceasta, din cauza majorărilor la prețul gazelor și al energiei electrice. Producătorii din industria de panificație susțin că majorările ar trebui să pornească de la un nivel de 0,20 de lei pentru o franzelă simplă, prețurile urmând să crească procentual față de cele actuale ale produselor vândute. Președintele patronatului ROMPAN a avansat o analiză inedită, potrivit căreia o pâine ar trebui să coste cât o țigară!

Președintele Patronatului Român din Industria de Morărit, Panificaţie şi Produse Făinoase – ROMPAN, Aurel Popescu, a explicat rațiunile aflate la baza creșterii prețului produselor de panificație.

„Preţul materiei prime a crescut, preţul forţei de muncă, la fel. Pe lângă toate acestea, am primit notificări de la furnizorii de gaze şi de energie electrică pentru a ne informa că majorează tarifele cu 25%. Dacă ţigara s-a scumpit, nu trebuie să scumpim şi pâinea? Dacă, înainte, o pâine costa cât o ţigară, trebuie să coste şi de aici încolo cât costă o ţigară. (…) În momentul de faţă, preţul franzelei variază între 0,60 lei şi 1,30 lei. Dacă fiecare adaugă un minimum de 0,20 lei, atunci produsul va costa între 0,80 şi 1,5 lei. Vorbim de franzela de 300 de grame. Calculele noastre strict făcute pe brutăria ROMPAN – Proiect Service – ne arată că acesta este intervalul la care trebuie să ne referim. Sigur, dacă un produs costă 4 lei, nu mai vorbim de o majorare de 0,20 lei, ci de altceva”, a spus Aurel Popescu, citat de Agerpres.

„Legat de covrig, trebuie să luăm în calcul nu numai aceste creşteri. Este problema şi restului la produs pe care îl dai omului. Am făcut un experiment: am aruncat 10 bani pe jos pentru a vedea câte persoane se apleacă să ridice moneda. Nici la 25 de oameni nu s-a aplecat unul să ia 10 bani sau 20 de bani. Însă, dacă persoanele observă o monedă de 50 de bani, pe aceea o ridică. Este bună şi la cărucioarele din supermarket, şi la cafeaua de la automat. Atunci, decât să nu-i dai rest omului sau să-i umpli buzunarul de mărunţiş, sunt convins că majorarea de preţ a fost un pic mai mare decât trebuia, astfel încât să fie eliminată această chestie cu restul dat clientului”, a mai spus președintele ROMPAN.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *