Autoritatile centrale au anuntat ca, in aceasta toamna, se vor acorda fonduri importante viticultorilor care vor sa isi promovze produsele pe piata externa in cadrul campaniilor de profil. Cei interesati de obtinerea unei finantari pot transmite cereri de plata pana in data de 15 decembrie, catre Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale. Sprijinul financiar vizeaza vinurile din productiile 2008/2009 – 2012/2013.
Reprezentantii ministerului de profil au aratat ca platile vor fi facute in termen de 45 de zile calendaristice de la data depunerii cererilor, in functie de creditele bugetare deschise.
“Informarea si promovarea se refera la vinurile cu denumire de origine controlata si/sau indicatie geografica si are ca destinatie tari altele decat statele membre ale Uniunii Europene unde pot fi realizate actiuni de informare sau de promovare”, au aratat oficialii de la Bucuresti.
Sprijinul poate fi solicitat de catre societati romanesti producatoare de vinuri, ori organizatii de producatori, organizatii profesionale si organizatii interprofesionale ce propun programe de promovare a acestor vinuri in tarile terte. “Sunt eligibili solicitantii ale caror programe au fost selectate si care au incheiat cu Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura contractul-tip de punere in aplicare a programului propus.”
Masurile eligibile pentru acordarea sprijinului financiar in cadrul programului de promovare a vinurilor pe pietele tarilor terte sunt:
– actiuni de relatii publice, masuri de promovare sau de publicitate, inclusiv la locul de desfacere catre consumatorul final, care subliniaza in mod special avantajele vinurilor comunitare, in principal in ceea ce priveste calitatea, siguranta alimentara ori respectarea mediului;
– participarea la evenimente, concursuri, targuri sau expozitii de importanta internationala;
– campanii de informare, in special privind regimurile comunitare referitoare la denumirile de origine, indicatiile geografice si productia ecologica, insotite si de degustari;
– studii ale noilor piete, necesare pentru extinderea pietelor de desfacere;
– studii de evaluare a rezultatelor masurilor de promovare si informare.
“La finantarea masurilor de promovare a vinurilor pe pietele tarilor terte, din valoarea cheltuielilor eligibile contributia Comunitatii Europene nu depaseste 50%, cea de la bugetul de stat este de 30%, iar contributia beneficiarului este de minimum 20%”, au mai precizat reprezentantii Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale.
Sursa: L.C.