Agentiile de turism au vandut in primele noua luni 2,5 milioane de pachete de vacanta, nivel similar celui din aceeasi perioada a anului trecut, insa incasarile au scazut cu pana la 25%, in conditiile in care majoritatea turistilor au cumparat vacante mai ieftine si au preferat sejururi mai scurte.
Din cele 2,5 milioane de vacante vandute de agentiile de turism in primele noua luni ale anului, mai mult de jumatate (peste 1,3 milioane) au vizat litoralul romanesc. Pentru extern s-au vandut 800.000 de pachete, sezonul de vara inregistrand cea mai mare cerere.
„Turismul intern a inregistrat o usoara crestere a numarului de turisti, fata de aceeasi perioada a anului trecut, iar pentru vacantele in strainatate a fost raportata o stagnare. Referitor la incasari, acestea au scazut insa cu 10-25% pentru toate destinatiile, in conditiile in care majoritatea turistilor au ales pachete mai ieftine si sejururi scurte in destinatii mai apropiate”, a declarat presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT), Corina Martin.
Cele mai mari vanzari au fost inregistrate in sezonul estival, iar pentru perioada de iarna este estimata o crestere a numarului de turisti. „Pentru perioada de iarna estimam o crestere a numarului de turisti, mai ales pe segmentul intern, datorita programului «inscrieri timpurii» si a altor programe speciale, dar si pe extern, datorita ofertelor early booking din ce in ce mai promovate si pentru iarna”, a spus Martin.
Programul de inscrieri timpurii a inregistrat o crestere fata de anul trecut, fiind lansat si pentru perioada de iarna, iar pana in prezent s-au vandut aproape 50.000 de pachete prin acest program, fata de circa 30.000 anul trecut.
„Inscrieri timpurii” cuprinde ofertele a 159 de agentii de turism si 146 de unitati de cazare, comparativ cu anul trecut, cand au fost 90 de agentii, respectiv 83 de unitati de cazare. La program mai participa 38 de statiuni, dintre care 13 pe litoral, iar restul in tara, cu 15 mai multe decat anul trecut.
Per total, in 2010 presedintele ANAT se asteapta ca incasarile agentiile de turism sa ramana in continuare scazute, pentru al doilea an consecutiv, desi numarul de turisti ar putea creste usor in urmatoarea perioada. Potrivit Corinei Martin, 2011 ar putea fi un an al revenirii pentru piata de turism.
Sursa: Mediafax