Popularul Trabant, marca Germaniei comuniste, este pe cale de disparitie rapida, numarul de automobile din aceasta marca scazand pe drumurile germane la 35.000, de la aproape un milion imediat dupa reunificare. Programul de casare pare sa fi convins multi proprietari sa renunte la loialitatea lor fata de marca. La Oficiul Federal pentru Vehicule cu Motor (KBA) mai sunt inregistrate doar 35.000 de Trabanturi, o scadere cu 95 la suta fata de 1993.
Dupa caderea zidului Berlinului fiecare parea sa doreasca un Trabant iar cei care il posedau nu vroiau sa-l vanda. Trabantul, cu motorul sau fumegand, in doi timpi, a devenit obiectul de cult numarul unu pentru entuziastii auto inveterati si pentru cei loviti de ”nostalgie”, o nostalgie bizara dupa viata in Germania comunista.
Zilele acestea insa, Trabantul se indreapta incet catre disparitie, numarul de astfel de automobile inmatriculate in Germania scazand rapid. O mare parte din acest proces se datoreaza selectiei naturale.
Automobilele Trabant sunt realizate din duroplast – un amestec de pudra de rasina si bumbac – si se descompun literalmente. Aici se adauga si faptul ca multi au renuntat la loialitatea fata de marca anul trecut, atunci cand guvernul oferea un bonus de casare in valoare de 2.500 de euro, pentru a convinge omenii sa cumpere masini noi si a stimula astfel economia amortita.
In ciuda faptului ca sunt tot mai rare, Trabanturile se pot obtine relativ ieftin, suma de 1.000 de euro fiind suficienta, conform preturilor de pe site-urile de anunturi.
Uzina din Zwickau, care producea Trabantul, a scos de pe banda ultimul vehicul de acest tip in 1991.
In curand s-ar putea insa ca pe piata sa apara noi Trabanturi. Compania auto IndiKar, cu sediul in apropiere de Zwickau, spera sa dea o noua viata Trabantului, dezvaluind anul trecut planuri conform carora ar dori sa creeze un automobil cu motor electric, in stilul Trabantului. IndiKar spera ca acesta sa intre in circulatie in 2012 si sa coste circa 25.000 de euro.
Sursa: Agerpres