Maramuresenii folosesc linia telefonica gratuita a Casei de Asigurari de Sanatate (CAS) si pentru reclamatii. Autoritatile au aratat ca, de la inceputul anului, 271 de persoane au sunat la institutie si ca multe dintre sesizarile inregistrate se indreapta impotriva medicilor de familie care nu raspund prompt apelurilor.
Spre exemplu, mai multi maramureseni au mentionat ca nu au putut inregistra decesul unor membri de familie, deoarece medicii lipseau din localitate si nu le-au lasat solutii pentru a-si rezolva problemele.
Din statisticile facute pentru linia Tel Verde reiese ca maramuresenii au fost interesati sa afle modalitatile de inscriere pe lista unui medic de familie, dar si care sunt specialistii cu contract la CAS. De asemenea, s-au cerut detalii telefonic cu privire la dispozitivele medicale care nu sunt decontate si legat de procedurile pentru asigurarea persoanelor fara venituri.
Serviciul de telefonie gratuit – 0800.800.971 – a inceput sa functioneze in 2004. Informatii sunt oferite asiguratilor si la ghiseul de relatii cu publicul al CAS Maramures. De asemenea, pe site-ul institutiei exista posibilitatea de a lasa sesizari si intrebari.
Sursa: Adina Timis