In cadrul parteneriatului dintre Inspectoratul General al Politiei Romane prin Institutul de Cercetare si Prevenire a Criminalitatii si Asociatia Telefonul Copilului a fost lansata campania “Cand eu nu pot sa vorbesc…”, care vizeaza implicarea populatiei in semnalarea cazurilor de incalcare a drepturilor copilului la telefonul 116.111, serviciu gratuit gestionat de Asociatia Telefonul Copilului.
Sesizarea abuzurilor impotriva copiilor va permite interventia politistilor, a asistentilor sociali si a altor specialisti pentru rezolvarea fiecarei situatii in parte. Numarul de telefon 116.111 nu se substituite apelului de urgenta 112, ci vine in sprijinul cetatenilor care pot primi astfel, in plus, informatii si consiliere in domeniul drepturilor copilului.
Asociatia Telefonul Copilului este organizatia neguvernamentala, non-profit, al carei scop este de a proteja copiii impotriva oricarei incercari de incalcare a drepturilor lor, impotriva oricarei forme de abuz. Este activa in domeniul protectiei drepturilor copilului sapte zile din sapte, intre orele 08.00-20.00, raspunde apelurilor copiilor si parintilor la 116.111.
Serviciile oferite de catre Telefonul Copilului 116.111 sunt: promovarea si respectarea drepturilor copiilor, consiliere cu privire la drepturilor copiilor, indrumare catre institutiile in masura sa acorde asistenta necesara, urmarirea modului de solutionare a cazurilor, monitorizarea respectarii drepturilor copilului si informarea institutiilor abilitate cu privire la problemele intampinate de copii.
Sursa: I.O.