Un baimarean s-a ales cu o paguba de 200 euro, dupa ce parola contului Orange WebCare i-a fost sparta si cineva a incarcat, de pe abonamentul lui telefonic, o alta cartela, cu o suma totala de 200 euro. Baimareanul acuza firma de telefonie mobila ca nu a incercat sa limiteze costurile fraudei, desi acesta a anuntat telefonic un operator Orange despre ce i se intampla atunci cand au fost facute doar trei reincarcari, in valoare de 60 euro. Din pacate pentru Eugen Stoica, reincarcarile au continuat pana la 200 euro -suma maxima care poate fi folosita -, fara ca reprezentantii Orange sa faca ceva pentru a le opri.
Intamplarea s-a petrecut in noaptea de 27 noiembrie, cand la ora 00:54, baimareanul Eugen Stoica a fost instiintat prin SMS ca a reincarcat o cartela Orange prepay cu suma de 21,8 euro. La putin timp dupa aceea, au venit alte doua mesaje care il stiintau ca a mai reincarcat de doua ori aceeasi cartela prepay. Dupa cel de-al treilea mesaj, baimareanul a sunat la Orange pentru a reclama frauda si, in ciuda faptului ca operatorul a blocat posibilitatea de incarcare online si parola serviciului WebCare a fost schimbata, reincarcarile au continuat.
„Orange-ul ar fi putut sa limiteze daunele si, daca le-ar fi limitat si as fi vazut bunavointa, cu siguranta as fi platit si aceasta suma. Intr-adevar, am fost fraudat si in contractul lor se spune ca ei nu sunt responsabili de parole. Sunt perfect de acord, poti sa gresesti si sa dai cuiva o parola si dupa care sa te fure. E neglijenta ta, categoric. Dar daca eu am sunat dupa 60 de euro sa sustin ca sunt furat si sa limiteze paguba si Orange nu a facut-o, consider ca firmei ii convine ca unul care fura sa fure la nesfarsit pentru ca pe urma ma incarca pe mine pe factura si nu e normal”, a spus Eugen Stoica.
Baimareanul a depus si o plangere la politie, insa sunt foarte mici sperantele ca oamenii legii sa il prinda pe cel care se afla in spatele fraudei.
„E greu pentru ca daca omul a fost suficient de destept si-a acoperit urmele, asta mi-a spus si politistul. Doar daca a facut-o de acasa sau de pe un IP arondat unui contract poate fi determinata o persoana care sa poata vorbi si sa ne indrepte spre acela, daca nu e chiar el”, a mai spus Eugen Stoica.
A fost facuta si o sesizare catre Orange, insa acestia sustin ca vina ii apartine in totalitate baimareanului.
„Reincarcarile mentionate au fost efectuate de pe contul dumneavoastra de webcare, iar efectuarea lor a fost posibila numai daca persoana care le-a efectuat va cunostea datele personale. Astfel, Orange Romania nu poate fi tinuta responsabila pentru utilizarea contului dumneavoastra si implicit pentru reincarcarile la care ati facut referire”, se arata in raspunsul oficial trimis de Orange Romania lui Eugen Stoica.
Eugen Stoica va depune o reclamatie si la Protectia Consumatorului, pentru ca macar altii sa nu mai aiba ghinionul pe care l-a avut el. Pana una alta, baimareanul s-a ales cu toate cele trei abonamentele suspendate pana cand va plati cei 200 euro.
Sursa: Andrei Gherghel