Segmentul fashion, cel destinat cartilor si materialelor didactice, alaturi de produsele IT&C au fost, in primele sase luni ale anului, cele mai industriile in care romanii au cheltuit cei mai multi bani prin e-Commerce, valoarea medie a cosului de cumparaturi online fiind de 160 lei, releva o analiza de specialitate, data publicitatii marti.
Potrivit sursei citate, in prima jumatate a anului 2015, cea mai mare achizitie online realizata de romani prin intermediul platformei 2Parale s-a ridicat la aproximativ 33.000 lei, valoare aproape dubla fata de perioada ianuarie — iunie 2014, cand se consemnase o valoare de aproximativ 17.000 lei. Valoarea medie a cosului de cumparaturi online s-a mentinut constanta, comparativ cu prima jumatate a anului trecut, situandu-se 160 de lei.
‘Romanii cumpara online mai mult in prima parte a zilei: intervalul orar preferat pentru cumparaturile online prin intermediul 2Parale este 7 AM-12 PM, urmat indeaproape de 1 PM — 6 PM. In prima jumatate a anului 2015, varful de cumparaturi online a fost atins la ora 7 PM. In ceea ce priveste zilele cele mai favorabile cumparaturilor online in perioada ianuarie-iunie 2015, cele mai multe cumparaturi au fost realizate in zilele de joi, urmate de miercuri si marti. Data la care a fost atins recordul absolut al cumparaturilor online prin platforma 2Parale a fost 12 februarie 2015′, se precizeaza in concluziile analizei realizate de 2Performant Network S.A., companie de performance marketing din Romania.
In clasamentul industriilor profitabile in e-Commerce-ul romanesc conduc detasat segmentele: fashion, carti si materiale didactice, respectiv IT&C. Acestea sunt urmate de home&deco si cosmetice.
Romanii au scos din buzunar, in medie, 1.000 de lei pentru cumparaturi online pentru un pachet turistic, aproximativ 630 de lei pentru un produs IT&C, 220 de lei pentru un articol home&deco si 215 lei pentru achizitionarea unui articol pentru copii.
‘In ceea ce priveste numarul de cumparaturi online generate prin intermediul 2Parale, industriile care au performat cel mai bine au fost, in ordine, carti si materiale didactice, fashion si asigurari. Categoria de cosmetice a inregistrat o scadere a numarului de vanzari online comparativ cu anul 2014, in timp ce produsele de IT&C si asigurarile au devenit din ce in ce mai cautate’, noteaza realizatorii studiului.
Pe de alta parte, ca numar de cautari inregistrate in prima jumatate a anului 2015, conform Google Trends, a crescut interesul pentru rochii, cu un varf de cautari atins in luna mai, urmate de smartphone-uri.
2Performant Network S.A., companie de performance marketing din Romania, a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 3,68 milioane lei in prima jumatate a anului 2015, in crestere cu 25% fata de perioada similara a anului trecut. In cadrul companiei isi desfasoara activitatea 2Parale, prima si cea mai mare retea de afiliere din Romania.
In primul semestru al anului in curs, platforma 2Parale numara peste 450 de clienti, cu o suta mai multi fata de aceeasi perioada din 2014. Incepand cu al doilea trimestru din 2015, compania si-a extins activitatea in Europa Centrala si de Est, odata cu lansarea platformei 2Performant in Bulgaria
Sursa: Agerpres