Jumatate dintre utilizatorii romani de internet acceseaza, zilnic, retelele de socializare, iar trei sferturi dintre ei folosesc aceste canale de comunicare pentru a-si exprima nemultumirile fata de produsele si serviciile unor companii, potrivit unui studiu al companiei Interactive Intelligence Group Inc., furnizor global de solutii integrate pentru comunicatii de business, publicat joi.
Companiile din retail si FMCG utilizeaza cel mai mult retelele sociale pentru furnizarea de servicii de contact, fiind urmate de companiile din telecom, servicii financiare si de cele medicale, se noteaza in rezultatele cercetarii.
Potrivit sursei citate, in Romania, aproximativ 50% dintre utilizatorii de internet acceseaza in fiecare zi canalele de social media, in timp ce peste 75% dintre acestia au folosit retelele sociale pentru a-si arata nemultumirea fata de produsele sau serviciile companiilor private.
Realizatorii studiului estimeaza ca aproximativ 30% dintre companii la nivel global utilizeaza, in prezent, social media pentru furnizarea de servicii de asistenta, iar in urmatoarele 12 luni numarul acestora este apreciat sa creasca cu 15%, cele mai active companii pe acest canal fiind cele din retail si FMCG.
Conform celor mai recente statistici referitoare la utilizarea retelelor sociale, aproximativ 90% dintre utilizatorii europeni de internet folosesc in mod frecvent social media, mai bine de jumatate dintre acestia accesand zilnic un site de socializare.
Din numarul total de utilizatori, peste 45% si-au manifestat nemultumirea in legatura cu produsele sau serviciile companiilor private prin intermediul comentariilor postate pe retelele sociale.
Specialistii Interactive Intelligence sunt de parere ca 40% dintre companiile de retail si cele din FMCG utilizeaza social media pentru furnizarea de servicii de contact, in timp ce 35% dintre societatile din telecom furnizeaza servicii de asistenta prin intermediul retelelor sociale.
Clasamentul este completat de firmele din domeniul financiar, respectiv bancile si societatile de asigurari, care utilizeaza social media in proportie de circa 30%, in timp ce putin peste 20% dintre companiile din domeniul medical folosesc retelele sociale pentru furnizarea de servicii de contact.
Din punct de vedere al dimensiunilor centrelor de contact, aproape o treime (30%) dintre companiile cu peste 500 de agenti sunt dispuse sa utilizeze o retea de socializare ca si canal de comunicare cu utilizatorii finali, in timp ce putin peste 10% dintre companiile cu mai putin de 100 de agenti utilizeaza acest tip de comunicare pentru furnizarea de servicii de asistenta.
Interactive Intelligence Group Inc. (Nasdaq: ININ) este un furnizor global de solutii pentru contact center, solutii integrate pentru comunicatii de business si solutii software si servicii pentru automatizarea proceselor de business.
Compania, fondata in anul 1994, are in portofoliu peste 4.500 de clienti la nivel international si a fost inclusa in topul ‘Cele mai bune companii mici’ realizat de Forbes in 2011, precum si in Top 500 al celor mai mari furnizori de software si servicii din lume realizat de Software Magazine.
Sursa: Agerpres