Unul dintre cele mai importante obiective in domeniul turismului pana in 2015 este dublarea numarului de vizitatori straini, comparativ cu nivelul din 2010, potrivit Planului de Marketing Strategic si Operational pentru Romania prezentat joi de Ministerul Turismului si Dezvoltarii Regionale. Potrivit datelor Institutului National de Statistica (INS), sosirile turistilor straini in Romania s-au situat anul trecut la 1,343 milioane, in crestere cu 5,6% fata de 2009, in timp ce innoptarile au insumat 2,75 milioane, cu 3,7 mai multe.
„Cresterea sosirilor in unitatile de cazare pana la aproape 2,5 milioane in anul 2015, realizata prin cresterea numarului de turisti internationali care vin in scop de recreere, acestia ajungand la o cota de 50%, comparativ cu cota actuala de 25% din totalul vizitelor internationale din Romania”, este unul dintre obiectivele incluse in strategia de marketing.
Ministrul Dezvoltarii Regionale si Turismului, Elena Udrea, a declarat joi intr-o conferinta de presa ca isi doreste ca planul de marketing, finalizat in urma cu cateva zile, sa fie implementat cat mai repede. „Pentru prima data, promovarea Romaniei se va face intr-un mod profesionist. Planul de marketing ne va spune cand, unde si catre cine ne vom indrepta actiunile de promovare”, a spus Udrea.
Ea a adaugat ca strategia arata ca este nevoie de promovare pe internet, acolo unde se afla publicul tinta al turimului romanesc. De asemenea, planul de marketing recomanda crearea unui portal web cu date complete despre Romania si crearea unei baze de date referitoare la potentialii clienti. Desi planul de marketing ofera linii directoare strategice pana in 2015, compania care l-a eleborat, Horvath HTL, recomanda ca bugetul disponibil sa fie cheltuit in perioada 2011-2013, argumentand ca daca se concentreaza bugetul in perioade mai scurte, se genereaza o mai mare presiune asupra grupului tinta.
Astfel, pentru 2011-2013, consultantul propune ca bugetul de 72,4 milioane de euro sa fie defalcat in cate 21,5 milioane de euro pentru 2011 si 2013 si 29,4 milioane de euro pentru 2012. Bugetul de comunicare va insuma 13,2 milioane de euro in 2011, 17,5 milioane euro in 2012 si 13 milioane euro in 2013. Partea de vanzari din strategie va necesita fonduri de 3,3 milioane de euro, 5,4 milioane euro si 4,7 milioane de euro in urmatorii trei ani.
Pentru 2014-2015, Horvath propune cheltuirea unui buget de 46 de milioane de euro, 28,5 milioane de euro din aceasta suma fiind alocati pentru comunicare. Planul de Marketing Strategic si Operational 2011-2015 pentru turismul Romaniei a fost elaborat pentru Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului de campania Horvath HTL. Contractul, cu o valoare de 503.906 lei, a fost atribuit in urma cererii de oferte organizate in octombrie 2010 de minister si face parte din programul de redefinire a iimaginii turismului romanesc finantat din fonduri europene nerambursabile.
Sursa: Mediafax