Influenta mass – mediei in Romania CIADO Romania a efectuat un sondaj de opinie in perioada 2-6 mai 2011, cu tema: rolul si influenta mass-mediei in Romania. Scopul sondajului fiind perceptia publica asupra calitatii media din Romania, implicatii politice, politici editoriale, etc. La sondaj au participat 2.370 de persoane intervievate in 32 judete si municipiul Bucuresti.
1. Considerati ca mass-media va poate influenta in a va forma o parere asupra unei persoane sau asupra unui subiect de interes public?
DA – 75%
NU – 12%
Nu raspund – 13%
2. Considerati ca patronii de trusturi media influenteaza politica editoriala a unui post sau formatul unui ziar?
DA – 35%
NU – 57%
Nu stiu – 8%
3. Considerati ca in cazul televiziunilor moderatorii exprima pareri profesionale sau dictate de patronii televiziunilor?
Pareri profesionale – 61%
Dictate de patroni – 30%
Nu stiu – 9%
4. Auziti de multe ori in declaratiile politice, ca mogulii discrediteaza adversarii politici prin mijlocirea celor ce modereaza diferite emisiuni, in special la televiziunile de stiri. Considerati ca moderatorii sunt influentati si fac emisiuni la comanda politica?
Influentati – 29%
Nu sunt influentati – 62%
Nu stiu – 9%
5. Considerati ca actuala clasa politica incearca influentarea mass-mediei intr-un sens sau altul politic?
Incearca – 64%
Nu incearca – 27%
Nu stiu – 9%
6. Mass-media din Romania va ofera informatiile pe care le considerati de interes pentru dumneavoastra?
DA – 75%
NU – 18%
Nu raspund – 17%
7. Considerati ca mass-media este independenta sau aservita politic?
Independenta – 53%
Aservita – 35%
Nu stiu – 12%
8. Romania va trece printr-un ciclu electoral in 2012. Considerati ca mass-media trebuie sa aloce spatii largi de dezbatere partidelor politice, in sensul prezentarii ofertelor electorale sau emisiuni dezbatere privind corectitudinea ofertelor electorale in sensul certitudinii aplicarii acestora?
Spatii largi prezentarii ofertelor – 12%
Emisiuni dezbatere – 79%
Nu stiu – 9%
Biroul de presa al CIADO
Sursa: CIADO