• Contact
eMaramures
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
eMaramures
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
eMaramures
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
Acasa Actualitate Sănătate

SOLUTIE – Aportul de vitamina B9 poate reduce riscul de accident vascular cerebral

Admin eMM de Admin eMM
16 martie 2015
in Sănătate
1 min
Share on Facebook

O combinatie de vitamina B9 si substanta enalapril folosita impotriva hipertensiunii arteriale a dus la o reducere neta a riscului de accident cerebrovascular (AVC), potrivit unui studiu clinic efectuat pe mai mult de 20.000 de adulti din China, publicat Journal of American Medical Association (JAMA), informeaza AFP.

Persoanele cuprinse in studiu, care sufereau de hipertensiune arteriala nu avusesera niciodata atac de cord, spun autorii, care au prezentat rezultatele la conferinta Colegiului American de Cardiologie (ACC) desfasurata in weekend la San Diego, California.

Dr. Yong Huo de la spitalul universitar din Beijing si echipa sa au selectat aleatoriu jumatate din acest grup de adulti carora li s-a prescris intre 2008 si 2013 un tratament zilnic de 10 mg de enalapril si 0,8 mg de acid folic (vitamina B9). Cealalta jumatate a grupului a primit numai enalapril.

De asemenea, cercetatorii au testat participantii pentru diferite variante ale unei gene care poate afecta nivelurile de vitamina B9.

Pe parcursul administrarii acestui tratament, 282 de participanti sau 2,7% din total au avut primul lor accident vascular cerebral in grupul caruia i s-a administrat enalapril si vitamina B9, comparativ cu 355 (3,4%) in grupul de control care a luat numai enalapril, scrie AFP.

Analiza datelor arata, de asemenea, ca in primul grup mortalitatea cardiovasculara din cauza infarctului a fost de 3,1 la suta, in timp ce in grupul de control a fost de 3,9%.
Sursa: Agerpres

Stirea anterioara

ACTUALIZARE - ULTIMA ORA – Biciclist beat, lovit de o masina pe b-dul Bucuresti din Baia Mare (VIDEO)

Stirea urmatoare

SANATATE – Majoritatea cardurilor de sanatate au fost distribuite in Maramures. Pana in prezent, doar 10% au fost activate (VIDEO)

Stirea urmatoare

SANATATE – Majoritatea cardurilor de sanatate au fost distribuite in Maramures. Pana in prezent, doar 10% au fost activate (VIDEO)

DNA - Horia Georgescu, retinut pentru trei fapte de abuz in serviciu; prejudiciu - 75 milioane euro

Bloguri eMM recente

CATHARSIS – muzica ce îți dă ritmul după-amiezii!

de eMaramureș
29 iulie 2026
0
CATHARSIS – muzica ce îți dă ritmul după-amiezii!

CATHARSIS – muzica care îți dă ritmul după-amiezii! În fiecare zi, de luni până vineri, între orele 16:00 și 17:00,...

Citeste mai mult
Anterior Urmator
eMaramures

eMaramures | Știri și informații la zi
office@emaramures.ro

orice media logo –  Servicii de creare site web

Stiri Recente

Victorie în Ghencea! Zimbrii au învins Steaua, iar Cristi Chirică a fost omul meciului

15 august 2026

De Adormirea Maicii Domnului, moment de suflet pentru seniorii băimăreni! „Pricesne și cuvinte înțelepte” la Centrul Caspev

15 august 2026

Lecții despre sănătate printre cărți! Copiii de la LPS Baia Mare au descoperit importanța sportului și alimentației

15 august 2026

Sfânta Liturghie de hram la Giulești, prezidată de Preasfințitul Vasile Bizău. Celebrarea va fi transmisă în direct de Radio Maria

15 august 2026

Biciclist accidentat pe traseul Route 66 din Baia Mare. Salvamontiștii au intervenit

15 august 2026

Navighează după categorie

  • 112
  • Actualitate
  • Alegeri Europarlamentare
  • Alegeri Locale
  • Alegeri Prezidentiale
  • Anunturi
  • Bloguri eMM
  • Chipuri de poveste
  • COVID-19
  • Cultură
  • Editorial
  • Educaţie
  • Fără categorie
  • Monden
  • Opinii
  • Politică
  • Publicitate
  • Război în Ucraina
  • Sănătate
  • Social
  • Sport
  • Știri Externe
  • Știri Naționale
  • Știrile Zilei
  • Timp Liber
  • Utile

Stiri recente

Victorie în Ghencea! Zimbrii au învins Steaua, iar Cristi Chirică a fost omul meciului

Victorie în Ghencea! Zimbrii au învins Steaua, iar Cristi Chirică a fost omul meciului

15 august 2026
De Adormirea Maicii Domnului, moment de suflet pentru seniorii băimăreni! „Pricesne și cuvinte înțelepte” la Centrul Caspev

De Adormirea Maicii Domnului, moment de suflet pentru seniorii băimăreni! „Pricesne și cuvinte înțelepte” la Centrul Caspev

15 august 2026
  • Termeni de folosire
  • Politica de confidentialitate
  • Politica cookies
  • Cazare Baia Mare
  • Pensiune Sighișoara
  • MrBet

© 2020 eMaramures. Toate drepturile rezervate.

📻 Radio eMaramureș
Nici un rezultat
Vezi toate rezultatele
  • Acasa
  • Actualitate
    • 112
    • Cultură
    • Educaţie
    • Sănătate
      • COVID-19
    • Social
    • Știri Externe
    • Știri Naționale
  • Timp Liber
    • Monden
  • Sport
  • Politică
    • Alegeri Locale
    • Alegeri Europarlamentare
    • Alegeri Prezidentiale
  • Utile
    • Anunturi
    • Publicitate
  • Editorial
    • Opinii
  • Blogurile eMM
    • Postari recente
    • Cele mai comentate
    • Lista bloggeri

© 2020 eMaramures. Toate drepturile rezervate.